Hundliv och annat

Jag fick en förfrågan för ett par veckor sedan om jag ville ha en hund.
Ägarens ena dotter blev allergisk och dom kunde inte ha honom kvar.
Jag som retoriskt sagt nej till detta i alla år, sa plötsligt och oväntat Ja,
till detta :) Kände att nu har jag min chans att komma ut varje dag.
 
Jag sitter ju mest i lägenheten och gör ingenting. Har väl aldrig varit
ute så lite som det sista året. Så nu har vi en liten 8 år gammal Ludde,
som är hur charmig som helst och jag går ut ett par timmar varje dag.
Så skönt! Han och katterna börjar oxå vänja sig vid varann, så det ska
säkert bli bra =)
 
Jag fick ju dessutom en kommentar här på bloggen från Marie, som
var på Sahlgrenska samtidigt som oss, med sin son. Vi har haft en hel
del kontakt och i veckan så fick vi tillfälle att träffas på Överby Köpcentrum
i Trollhättan. Det blev mycket prat och lite shopping och fika och timmarna
rann iväg.
 
Det var ledsamt att höra att hennes son inte heller klarade sig. Han gick
bort i somras. Det gjorde att vi har förståelse för varandras situation och
våra tankar är ungefär lika kring sjukdomen och sorgen.
 
För mig blev allt verkligt när jag fick kontakt med henne. Inte så att jag vill
att det ska vara det, men allt har ju hänt och att få prata med en person
som träffat Andreas och funderat på vad som hände med honom känns
bra på något sätt. Det är svårt att förklara känslorna kring det, men jag
är tacksam för kontakten med Marie och att det var så enkelt att prata
med henne om allt.
 
Annars går jag mest runt och känner mig tom och innehållslös.
Jag undrar hur länge det ska kännas så. Jag går bara omkring och är.
Det finns säkert många som skulle önska den känslan, men för mig är
det bara jobbigt. Ingen inspiration för något och inget är roligt, men men
jag kommer ju ut iaf. Det är väl ett steg i rätt riktning, kanske...
 
Jag och sonen var iaf på bio i söndags och jag såg filmen "En oväntad vänskap".
Det är en fransk film med mycket känsla och den var så fin. Har nog aldrig
varit på en bio där det skrattats så mycket utan att det fastnade i halsen.
Så ska ni bara se en film i höst, kan jag varmt rekommendera denna :)
 
Nu ska jag ta en promenad i söndagssolen och hämta dottern oxå, sen blir
det 4e natten med jobb. Skönt att det känns ok iaf =)
 
Ta hand om varandra.
Massa Många Kramar// AnnBritt
 

Kommentarer :

#1: Susanne

Hej!

Du gjorde alldeles rätt när du tackade ja till Ludde! En hund ger oss så otroligt mycket kärlek! Jag har en 11-årig golden. Han har hjälpt mig väldigt mycket i sorgen efter min son som gick bort 2010. Lycka till med Ludde!

Varma kramar från en mamma som saknar sin son oändligt

Svar: Hej! Jag är ju katt människa i grund o botten, men en hund ger som du säger, något annat. Visst är det härligt med djur. Jag beklagar din sons bortgång. Många Kramar till dig <3
AnnBritt

skriven
#2: Marie

Tack för en mycket bra dag på Överby med både sorg o skratt och skönt att prata om våra älskade söner som tyvärr inte längre finns med oss. Kram på dig.

Svar: Tack själv Marie. Jag hoppas vi kan träffas snart igen, visst är det skönt att få prata med den som har samma erfarenhet. Men oxå jobbigt på ett sätt jag inte kan förklara. Jag har ju verkligen en stark önskan att ingen annan ska drabbas av cancern, även om jag vet att det händer hela tiden. Därför känner jag bara en sån stor sorg över det som hände Marcus. Att andra familjer o mammor ska uppleva samma smärta o tomhet. Men!! Vi kunde skratta lite oxå, så det finns hopp :) Kramar till dig <3
AnnBritt

skriven

Kommentera inlägget här :