Och den ljusnande framtid är vår...

Helgen i Stockholm för 3 veckor sedan blev något av en vändpunkt
för mig. Kicki och jag tog tåget till huvudstaden för att se Bon Jovi,
på Stadion. Det var några timmar av ren magi. En vacker kväll, bra
musik o trevligt sällskap. Vad mer kan man önska?
 
 
Det ska vara stora solglasögon i år, har vi hört..
 
 
Vi bodde ju hos min brorsdotter i Solna. Där fick vi möjlighet att hjälpa
till med diverse trix o fix, vilket fick oss alla 3 att må riktigt bra. Hon bjöd
på en dunderfrukost dagen därpå, innan vi tog en kik i butikerna på Solna
Centrum före vår hemresa.
 
Fylld med ny energi fick jag röjt en del i förrådet o slängt massor. Och
mer rensa o slänga ska det bli. För i förrgår fick vi det bästa beskedet
ever.
Jag och barnen flyttar till Stenungsund i September :) När jag fick veta
att vi fått lägenheten, ja då kom tårarna. Kvinnan i andra änden av telefonen,
förklarade att hon varit i liknande situation själv. Hon förstod hur viktigt
det är att få en nystart, lämna det som sitter i väggarna och börja om.
 
Denna förståelse utan ömkan som betyder så mycket. Trots lite panik
att jag kommer lämna Andreas o Stefan här, så vet jag ju att dom är
med i våra hjärtan. Deras själar är med oss var vi än bor. Och jag kommer
ju närmare kyrkogården o Andreas. 10 minuters promenad, så är vi där.
 
Vi kommer ha en kort promenad till affärer, skola, buss och bad. Min
önskan är att livet kommer kännas enklare och jag hoppas det kommer
bli så. Sorgen tar vi med oss, smärtan och saknaden likaså. Men här
kryper det under mitt skinn och jag vill inte. Jag vill kunna gå vidare i livet,
se framåt. Och jag känner att jag tagit ett steg nu och det är så skönt!
 
Nu är sommarlovet här. Det har firats med tårta och vackra sånger på
skolgården. Emma har slutat 6an och ska upp i högstadiet. Åren går!
Snart fyller hon 13. Jag har inga småbarn längre. <3
 
Nu blir det en sommar med rensa, släng, packa o jobba. Det kan vara
den bästa sommaren på flera år. Jag ska göra vad jag kan för att njuta
av dessa månader!
 
Massa Många Kramar// AnnBritt
 
 
 

Kommentarer :

#1: Nellie Gillesdotter

Hej vännen <3

Vilken fin blogg du har gjort :)

Den kommer jag säkerligen att kika in på fler gånger.
Önskar dig nu Lycka till med allt.

Massor med kramar <3 <3 <3

Svar: Tack hjärtat <3 Så rar du är :)
AnnBritt

skriven
#2: Nellie Gillesdotter

Hej vännen <3

Önskar dig & din familj en riktigt härlig midsommar med förhoppningsvis små lätta moln :)

<3 kram <3

Svar: Tack o detsamma till dig. Kramar
AnnBritt

skriven

Kommentera inlägget här :