Påskhälsning

 Här går det vidare i lugnt o stilla mak, med avbrott för influensa,
nattjobb o trötthet som inte verkar ha någon gräns.
Kroppen längtar efter massage och det ska jag försöka ta mig tid
till snarast. Fick ju det på födelsedagen förra året.
 
Panikångesten börjar ge sig till känna i lite små portioner då och
då. Det är att acceptera att den är där, prata lite med den, inte låta
den ta över. Man lär sig sin kropps signaler efter 50 år i livet, försöker
att lyssna på den och ta det så lungt det går mellan varven.
 
Igår hade jag 2 härliga tjejer hemma på lite ost o vin och påskmust.
Skratt och fniss blandat med allvar i en bra mix. När klockan var 23,
låg jag i sängen. Helt slut, utmattad och med ett leende på läpparna.
 
Blir ett par jobbnätter extra i helgen. Men imorgon ska jag och sonen
fira Påskafton med lax och räkägg, köttbullar och prinskorv i all enkel-
het. Vem vet, kanske ser vi på någon film oxå om vi orkar.
 
Får se om det blir något besök på konstrundan oxå. Det är ett mysigt
och lättsamt sätt att njuta av vårens ankomst tycker jag.
Tänkte bege mig till sonen och göra lite fint hos honom på kyrkogården.
Dax att vårstäda lite där efter vinterns framfart. Mitt älskade saknade
barn!
 
Önskar en Glad och fin Påsk till er alla
Massa Många Kramar// AnnBritt
 
 

Kommentera inlägget här :