Glädje och kyla

Det går upp och ner både vädermässigt och känslomässigt
här på sista tiden. Från härliga vårdagar till snökaos, 16 minus
och blåst.
 
Känslorna går från nerbrytande svåra med mycket tårar till
glädjeämnen som stockar sig på grund av omständigheter
som inte är så enkla.
 
Jag har nu fått ett vikariat några veckor framåt, det känns bra.
Att veta när jag ska arbeta och att jag har en inkomst som gör
att jag kan försörja mig och mina barn.
 
Jag pratade med bostadsbolaget i Stenungsund häromdagen.
Har stått i kö i 3 år nu, och fick veta att jag har 225 personer
före mig i det område jag helst vill bo...
 
Nåja, får väl nöja mig med en lägenhet på 4e våningen, fast det
jag mest önskar är gräs under fötterna. Men att önskningar och
verklighet sällan stämmer överens, har jag blivit varse de sista åren.

Kanske dröjer det ett par år till innan vi är där på den efterlängtade
förstaplatsen. Får se hur länge man står ut att bo kvar i minnenas
och ångestens boning.
 
Annars går väl livet sin gilla gång. Varken mer eller mindre, bättre
eller sämre. Varken roligt eller tråkigt, känns bara för närvarande.
Försöker hitta motivation någonstans. Den är svårfunnen just nu.
 
Var dock ute med jobbet och firade St. Patricks Day i fina hattar
och till finstämd Irländsk musik. Några timmar av nya intryck, och
en stund att inte tänka på det som upptar 24 timmar av tankar och
drömmar. Det var bra! :)
 
Nu ska jag åka iväg på nattjobb. Hoppas ni får en fin måndagskväll.
 
Massa Många Kramar// AnnBritt
 
 
 

Kommentera inlägget här :