Efter regn kommer..sol..!

Ni ska få ett recept på en lyckad dag, för det har jag haft idag :)
 
Ta med dig dina axlar som sitter uppe vid öronen, till tåget mot
Göteborg tidig morgon efter sömnlös natt. Ta bussen till Johanne-
berg och kliv in i en lägenhet och använd presentkort från senaste
födelsedagen på 25 minuters massage.
 
Känn hur blodet börjar strömma runt i kroppen på dig och när
det är klart sitter axlarna precis där dom ska. Lycka!
Ta nu din nyfunna kropp på en promenad längs memory lane
i staden. Njut av värmen och solen och naturen och känn dig
sådär tillfreds som bara en fm. på tu man hand hand med dig
själv ge.
 
 
 När du närmar dig Avenyn kommer massa minnen från de där åren
när man inte hade några bekymmer (åtminstone inser jag idag att jag
inte borde haft något att klaga över då!). Biofilmer du sett, pubar du
besökt med vänner, dansställen som Valand..herregud jag känner mig
som 130 år.. restauranger. Glasscafeét som låg där och var rosa och
grönt och alltid hade kö, och en skock fnissiga (antar jag) tjejer i övre
tonåren som ständiga beökare.
 
Åtta glas, båten vid bron, där jag satt med en kusin och drack whisky
blandat med punsch till servitörens förvåning. Går förbi Saluhallen och
Tebutiken och undrar om det ännu är Kobbs te dom säljer. Butiken jag
hade i Uddevalla var ju samma kedja (om 2 är en kedja?). Favoritbutiken
NoaNoa ligger kvar och jag tittar in. Svetten lackar och du ångrar att du
tog jeans, men det var kallt i morse.
 
 
Vid Brunnsparken ställer du dig en stund i solen och lyssnar på en
gatumusikant, en av dom för länge sen var Lasse Kronér. Honom gick
det bra för. Du studerar folk som kommer och går vid Centralstationen
i väntan på tåget hem. Möten och kramar, avsked. Alla olika sorters folk
kommer och går. 2 väninnor där den ena alltid ser så där naturligt chic
och fräsch ut, medans den andra försöker men inte riktigt lyckas. Olika
människor som passar ihop och tycker om varandra.
 
Du funderar en stund över dom som tycker så illa om de som inte är
svensktalande från början och undrar hur man kan lägga så mycket ork,
energi och tid på att hata. Då kan man inte få mycket annat gjort på
dagarna! De allra flesta vill passa in, var vi än kommer ifrån.
 
Somna på tåget hem och lägg dig en stund att på soffan för att sova,
så du orkar med nattens jobb. Vakna när sonen lagat mat och sitt sen
med en kopp kaffe och svettas på solig balkong.
 
Ja! Tänk att svårare behöver inte en perfekt dag vara. Jag undrar ändå
varför jag så ofta krånglar till det. Men idag var det inget krångel, bara
härligt att finnas till!
 
Hoppas ni känt detsamma. Önskar en fin Pingst.
 
Massa Många Kramar// AnnBritt
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :