Rebekka Karijord

" I don´t know where this fear comes from
how I became so afraid of losing every one.

Never been afraid of being lonely
now I´ve become the the most scared of be.

Cause if I don´t follow my heart this time
I´m gone forget what this life is all about.

I´m gonna take that path I´m going in on my own,
I´m gonna take that fear and wear it like a Crown"

Utdrag ur en låttext som heter Wear it like a Crown.
Sångerskan har en näst intill magisk röst och det kommer
från en föreställning av Cirkus Cirkör.

Sofia skickade ett A, där hon skrivit in en av låtraderna
och när hon var här förra helgen lyssnade vi till den på
Youtube. Det är en fantastisk sång, enkel men så talande
i texten.

Har lyssnat på den mycket det sista och visst är några
av radena här ovan, nästan värda att tatuera in på kroppen.

Ikväll var jag ensam då barnen är hos kompisar.
Min granne kom in en stund på en kopp kaffe. :)
Sen blev det tv för min del.

Igår flödande tårarna igen då jag fick se alla brev till
Cancerfonden och Ung Cancer till Andreas minne.
För mig kända och okända har satt in pengar och skickat
fina hälsningar.

Vänner som jag inte pratat med på 10 år, vänner från min
utbildningstid, släktingar, lärare, en av Stefan´s döttrar med
make, arbetskamrater och vänner till Andreas m.fl.

Sånt känns! Dels uppskattningen över vem han var och
över hans minne, men oxå åter igen denna insikt att det
är på riktigt att han är borta. Och så respekten gentemot
oss som familj.

Tack till er alla! <3

Katarina förgyllde min kväll igår med sitt sällskap och vi
tittade på filmen "En Dag". Det var en annorlunda film
med en härlig dialog och ett slut som bidrog till mera tårar!

Men det är skönt att få gråta ibland. Det rensar hjärnan
och hjärtat från tankar och känslor som är svåra att sätta
namn på. Allt liksom rinner ut ur ögonen i saltdränkta
vattendroppar. Det kan vara befriande.

Imorgon ska jag och barnen till Farbrot och Tant på middag.
Ska bli skönt att träffa dom och få prata med dom om allt
och förstås få höra hur dom haft det på sin semester.

Nu kallar sängen på mig, hoppas John Blund vill komma oxå :)

Godnatt alla och ha en så fin söndag som det bara går.
Kramar till Er alla// AnnBritt


Kommentera inlägget här :