En ok dag

Har det varit idag. Trots att jag inte sov så mycket..
Men denna gången berodde det på boken. Änglavakter
av Kristina Ohlsson. Har nog inte läst 500 sidor så snabbt
innan. Men med ett bra driv i berättelsen (ruggig!) och
en bra story, så kan det bli så.

Det är skönt att få läsa lite och tänka på annat.
Ja, hur vettigt det nu är med hemska mordhistorier
i nuläget.. Men ändå! Det kom en och annan kall
kåre efter ryggraden i natten, det ska erkännas.

Hur som helst så hämtade syster mig och vi åkte till
kyrkogården igen. Jag visade henne de platser jag fått
att välja på och vi tyckte båda att den jag bestämt mig
för var finast.

Tänk att man tror att man behöver hjälp att fatta beslut
som man redan tagit..
Nåja, dom skulle sätta ut det tillfälliga korset med hans
namn på platsen.

Sen skulle ju Mats och barnen se om dom hittar någon
passande sten. Men det är ju ingen panik med det.

Vi köpte smaskiga vwienerbröd och åkte hem till mitt minst
sagt ofräscha hem för att inte dessa ihop med kaffe.
Hon började diska, trots mina protester =) och jag skurade
ur fönsterbrädan och duschade blommorna där och tog sen
tag i min kryddhylla. Kommentare överflödiga om hur den
såg ut. Men nu är den fin igen.

När solen skiner som idag så ser man ju sitt damm ännu mer
än vanligt. Fast när syster åkte nyss, så var solen borta och
min energi försvann oxå.

Att det ska vara så svårt att göra något på egen hand nu för
tiden. Alltid lättare med lite hjälp. Och roligare med! :)

Nya dagar kommer och ingen verkar ju ta det ifrån mig,
så vi får se hur det går imorgon. Nu behöver jag iaf inte
slå mig fram för att komma in i köket. ;)

Får se vad resten av kvällen har att erbjuda. Troligen lite
soffhäng, känner jag nu.

Ni får ha en så bra kväll det går, var ni än väljer att hänga.
Jo! Grattis till Jessica på födelsedagen idag. Hoppas du fick
vad du önskade dig. Kram!

Kramar till er andra oxå// AnnBritt

Kommentera inlägget här :