Där kom alla känslorna på en och samma gång

Ja! Det gjorde det igår kväll.

Som tur är finns världens bästa C och K som orkar lyssna
och krama och lugna.

Ni är underbara och jag skulle inte klara mig utan Er <3

Var på Vårdcentralen igår och nu återstår att se om fk
går med på sjukskrivningen. Var en som skulle ringa och
prata med Af om hur dom egentligen tänker kring saker
och ting. Får se om det hjälper och isf någon annan kan slippa
samma bemötande. Men i det empatilösa samhälle vi lever i
är det knappast troligt.

Regler är till för att följas och det ska vara ekonomi i allt.
När S gick bort fick jag veta att en sk. krisreaktion som
kan uppstå när någon går bort, gäller bara i 2-4 veckor.

Därefter får man skriva depression... Tänk att det är någon som
suttit och räknat ut att sorg tar 2-4 veckor.. den personen skulle
jag vilja träffa!

Nåja, nu ska jag fixa och ordna lite här hemma.  Sen hämtar jag
dottern och vi 2 åker ner och sover på sjukhuset inatt.

Kanske, kanske, kanske får han komma hem några timmar i
slutet av veckan. :) Han vill gärna det och jag ska hålla tummarna.

Ta hand om Er och varandra
Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Merhy Lundell

Att man kan bli så förnedrad av fk, vet inte vart vi är på väg. Finns liksom inget kvar av empati. Blir mörkrädd varje gång, som annhörig är man med lika mycke. Dessa saker ska bara fungera. Vet tyvärr själv att så inte är fallet. Fk kan kränka alla även dom svårt sjuka. Blir så lessen när man hör sånt. Får hoppas att A. får komma hem lite, och att dom kan lösa allt runt omkring det. Om det är tajt med tiden för dig så kan vi kanske höras på tel. Skulle så gärna hjälpa dig om det är något som jag kan göra för dig. Ni finns ständigt i mina tankar. Kram Merhy

skriven

Kommentera inlägget här :