Torsdagsbulletin

Min nattsömn var bra men sonens var det sämre med.
Han har haft ont och varit trött hela dagen.
Cirkulationen i höger ben och fot är under all kritik då
tumörerna i ländrygg/bäcken eller knä ligger och trycker
på nerver och ger dålig/ingen styrka/känsel i det benet och foten.

Han har använt tensappareten idag i ryggen och på smalbenet.
Man sätter 2 elektroder med massa gel, där smärtan är och så
skickar den ut elektriska impulser som stimulerar området.

På ronden sa hans läkare att man ska skicka remiss till strål,
då kan dom ge strålning vid ett tillfälle på den stora tumören
ovanför knäet. Får se om det blir imorgon eller måndag.

Eftersom han fick strålning på bäcken/ländrygg förra året,
så har han förbrukat den dos man kan ge på det området.

Vi räknar inte med permission denna helgen då han får fortsatt
antibiotika kur för hans höga crp. Det har sjunkit men infektions-
risken är ändå stor.

Känns tryggt för oss alla att han är här, dom har full koll på
läget, även om hemsjukvården oxå kan ta prover och ge blod osv.
Vi tar en stund i taget, så får vi se vad som händer nästa vecka.

Imorgon tar jag tåget hem då jag har en del att fixa med.
Ska träffa mina 2 andra gryn en stund oxå och ha lite fredagsmys
med dom. Sen åker jag ner på lördag igen och stannar till nästa vecka.
Så imorgon får andra ta vid här på kväll och natt.

Ni får ha en fin kväll.
Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :