Soligt

Igår kväll ställde vi in sängen i rummet och jag somnade
så småningom och sov länge idag. Det är så gott att få någon
natt med ordentlig sömn. Utan den blir allt så förvirrat och tankarna
snurrar åt alla möjliga konstiga håll.

Har tagit en dusch nu och snart är det lunch.
K med dotter ska komma om en stund och då tänkte jag ta en
kort promenad i solen. En stor del av snön har smält bort och
det är ljumt i luften idag.

Man har satt ut näringsdroppet på natten nu och efter samtal
med sonen i morse bestämdes att det inte blir någon gjutning
idag. Det skulle vara alltför jobbigt och smärtsamt för honom att
ta sig upp på den hårda britsen och ligga där tills dom var färdiga.

Han sover mesta tiden av dygnet, men pratar ibland om det som står
honom närmast, jobbet, traktorn, brorsan och sin katt Tequila :)
Det känns gott att han är där i tankarna, där som han är trygg och
trivs.

Dom andra barnen har det bra. E har varit på badresa med en kompis
och ska på bio idag med pizza efteråt.
I ska bli ompysslad av sin farmor idag. Kanske går dom oxå på bio
ikväll. Imorgon kommer dom nog hit allihop.

Saknar dom och längtar efter att få krama dom men får koppla bort det
nu, jag vet att dom har det bra och jag behöver bara få fokusera på A.

Pratade med en anhörig från rummet intill igår. Om hur perspektiven
på livet hamnar på en annan nivå. Hur tacksam man blir för minsta lilla
och hur dåligt man mår över dom som gnäller om småsaker.

Man vill öppna ögonen på omgivningen om vad som är viktigt,
men alla lever i sin verklighet och kan inte ta lärdom av annan
smärta än sin egen. Cancer är en sjukdom som bit för bit tar bort
all integritet och värdighet från den som är sjuk.

Att se den man älskar kämpa mot smärta och ångest är förtärande.
Man blir urholkad i själen av att se sjukdomen äta upp en ung människa.
Om jag kunde göra en sak i livet skulle det vara att hitta botemedel
mot detta helvete. Allt för att ingen någonsin skulle behöva vara med om
det som vi har gått/går igenom. Men det händer om och om igen och hela tiden.

Nu får A hjälp med lite tandborstning, när man inte äter och dricker
så mycket så är det lätt att det blir svamp i munnen och då är det
viktigt med god munvård. Så det är bra han får hjälp med detta.

Jag ska ta en liten runda runt husen, tankarna behöver skingras
och det gör dom ute i friska luften.

Var rädda om varandra. Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Angelica Jonasson

Åå min underbara Älskade vän du o A o dina andra två hjärtan cirkulerar ständigt i mina tankar i allt jag gör o de som händer i min vardag dyker ni upp o jag tänker nu mera efter (så gott de går ) två ggr innan jag vräker ur mig saker eller tänker snett om saker o ting... När jag vaknar om nätterna är du där i mina tankar jag undrar om du får sova om A har de jobbigt hur ångest

känns just nu för er hur tankarna går hos dig när du sitter o lyssnar på hans Andetag ja allt som ni upplever o känner :( Du har med ditt kärleksfulla oegoistiska sätt fått mig så hänförd <3 Men hur mycket tankarna än går över de du får uppleva i detta nuet o hur jag förstår vilket helvete på jorden de måste vara att se sitt Älskade barn så så kan jag inte ens komma i närheten av att inse de förstår jag för för mig är de en tanke att de kunde va ett av mina barn men de är en tanke inte en verklighet o en sak är klar o de är att numera är även min högsta önskan att Canser försvann från jordens yta så har man så klart alltid tänkt om du hade en önskan men i bakrunden av din önskan så viskas ett jag vill att min familj ska få ett enklare liv att man slapp oroa sig över ekonomin varje månad men allt de är ett värdsligt ting lycka o lugn kan du skapa av Kärlek o Ekonomin ja den är väl inte så kul men endock värdslig ....All Världens Kärlek till dig du unikt fina underbara vän <3

skriven
#2: AnnBritt

Älskade vän <3. Du är så klok och har ett så stort och fint hjärta. Tack för din omsorg om oss, och nej, ingen annan ska behöva förstå vad det är att förlora sitt barn i cancer. Eller på något annat sätt heller, men cancern är obarmhärtig, elak, hänsynslös och har ingen tanke på att skona den drabbade på något vis. Lika tacksam som jag är för att A inte låtit cancern ta över hans tankar och känslor, lika bedrövad är jag att den tagit hans unga kropp och gjort den till ett orörligt kolli.

Det finns inga ord för den smärtan.

Massa många Kramar till dig och din familj <3

skriven
#3: Merhy Lundell

Vill bara säga att det Angelica skrev var väldigt fint, hon satte orden som jag också tänker.

skriven
#4: AnnBritt

Ja Merhy. Angelica formulerade så fint en del av det jag oxå skulle velat få fram. Kram <3

skriven

Kommentera inlägget här :