Farmor o mormor o tant

Hej!
De sista dagarna har bestått av besök hos barnens framor
där vi fikade o lämnade jultidningar och fick med oss en väldigt
god morots/apelsinkräm. Tänkte prova den som frosting på en
morotskaka till jul. Får se om det blir så gott som jag tror :)
 
Sen körde vi vidare till barnens farbror o tant, dom lämnade
ett par fina ljuslyktor som present och berättade att dom åker
till Thailand igen i början av nästa år och stannar nästan 2 mån!
Avundsjuk?? Nää, dom jobbar o sliter hela året för att kunna ta
denna långa semster, så det är dom väl värda.
 
Dom skulle släppa upp en ny lykta till Andreas minne den 20 Feb.
Ja, det är ofattbart, men snart har det gått ett helt år! <3
 
Har oxå varit hos min syster i Uddevalla och vi förlustade oss
med att gå till "Söders Nostalgi". En ybermysig liten affär i stan,
med 50/60/70-tals prylar. Mycket igenkänning och minnen där.
 
Sen gick vi igenom några av våra mammalådor. Barnenes mormor
gick ju bort på Nyårsafton 06/07. Vet aldrig vilket år jag ska säga,
för det är så krångligt med Nyårsaftnar, men hur som helst så hade
ju hon sparat allt! visade det sig. Det var mycket att gå igenom och
en del sparade vi i dessa mammalådor för att gå igenom senare.
 
Sånt roligt som henns gamla blå hårnät i nylon som hon hade runt
pappilotterna på 60-talet :), gamla sorgband från 70-talet, kort,
handskar i svart spets, och vita långa handskar, ja ni fattar. Sånt
där som man inte behöver, men som är en del av ens uppväxt och
historia och minnen.
 
Jag har oxå lyckats ta fel på tid till ett viktigt möte idag!! Inte så
mycket jag behöver hålla reda på nu för tiden, men jag missade
ändå det. Mycket pinsamt, men vi skulle försöka få till det i Januari.
Hoppas jag kan ha bättre koll då!
 
Laddaren till kameran är inte återfunnen, så det är bildlöst här ett
tag till. Men det är nog rätt mycket snö överallt i landet, så ni vet
nog hur vintern kan se ut. :) Härligt är det, de dagar solen skiner
och snön gnistrar.
 
Jag har ju börjat gilla denna vinter mer o mer av okänd anledning,
men det är härligt att gå ut i varma kläder och andas in den kalla
luften. Ludde o jag försöker komma ut på promenad minst 1 timma
per dag. Ja, vi är förstås ute flera ggr. Men en sån lång vill jag gärna
få till. På våra småvägar kan jag släppa honom lös nu, och han får
springa av sig lite, han är ju väldigt duktig och kommer när jag ropar,
så det känns tryggt. Fast han är inte så glad när vi ska in. För att
vara 8 år är han väldigt pigg o alert får jag säga.
 
Ska se om vi kan få i oss en Lussebulle idag, jag och sonen.
Hoppas ni har en fin Lucia vad ni än gör.
 
Massa Många Kramar// AnnBritt
 
 

Kommentera inlägget här :