Bra dagar ger oroliga nätter...

Vad härligt det är att arbeta :)
Man vill ju bara ha mer. Så kändes det efter 2 dagar.
Efter den 3e, idag, är jag helt ledbruten och fullkomligt
slut. :)

Men det gör inget alls. Jag somnar hellre trött efter en
arbetsdag än sitter uppe halva nätterna och inte kan sova.

Om jag nu kunde sova då... Alltid ska det vara nåt, eller?!
Igår somnade jag vid halv 11 på kvällen, vilket är väldigt
tidigt för att vara mig. Hade hemska drömmar eftersom
hjärnan gick mer på högvarv än någonsin.

Vaknade vid 1 på natten och det kändes som axlarna satt
ovanför öronen ungefär, hade ont i hela kroppen. Men efter
1 alvedon somnade jag om och kom upp i morse utan större
problem. =) Fast när jag kom till järnvägsövergången i
Stenungsund fick jag för mig att jag skulle köra över den
och mot Göteborg och Sahlgrenska... hade varit fint ringa
och säga att hej, jag blir sen, åkte visst mot Göteborg! ;)

Men tankarna... Är detta verkligen rätt? Har jag inte börjat
för tidigt? Jag kommer inte orka detta, osv. Fast vid den tiden
på dygnet funkar ju inte tanken riktigt som den ska. När jag
varit på arbetsplatsen så känns allt toppen. Det är ju det som
är det viktigaste :)

Kanske kommer det ifatt nu, när vardagen blir normal igen?
Att jag kommer att förstå allt som hänt. För jag vet att jag
inte riktigt gjort det än. Men hur det än är med allt, så känns
det som en härlig arbetsplats. Rutinerna tar det ju sin tid att
lära sig, men omsorg och omvårdnad är det inga problem med.

Känner ingen stress eller oro utan bara ett stort lugn. Det är
skönt! Nu ska jag strax gå och sova och hoppas denna natten
blir bättre än dom 2 sista. Och det kommer den ju att bli :)
Imorgon kommer Emma hem till mig. Ser fram emot! <3

Ja, det blev nog lite rörigt, men min hjärna känner sig rörig nu!
Hur som helst, så är det gott att vara igång igen.

Sov så gott!
Massa Många Kramar// AnnBritt




Kommentera inlägget här :