Gott Nytt År 2012

Ser att klockan gått över till Nyårsafton.
Dagen har jag tillbringat med A och hennes mamma på Janssons Cafe.
Trevlig pratstund o fika där, sen gick vi vidare och kikade i affärer.

Hamnade på Presenthörnan där jag fått presentkort av mina barn.
Så mycket fint har dom.
Porslin, kuddar, lampor, glas, köksgrejor, småpryttlar....

Köpte en ugnsfast turkos form som passar med mitt porslin.
Väldigt fin var den =)
Så fick ju prova att fixa mat i den direkt och det gick bra.

Sonen har ont i nacke och domningar i ansiktet plus huvudvärk.
Ingen aptit heller. Men vi har bytt bäddmadrass han o jag.
Jag har en en tempurliknande madrass så han får prova den ett tag.

Hoppas att det ska bli bättre för honom att sova nu.
Så att han orkar åka iväg och fira Nyår imorgon
och inte behöver sitta hemma med mamma och tråka...

Blev inbjuden till AL oxå på ett glas vin.
Vi satt och tjöta en stund. Mysigt!

Kom oxå in på den där dagen i Mars, var ju henne jag ringde då.
Polisen var kvar när hon kom, det hade jag inget minne av.
Hennes man hade visst ringt, dom visste ju inte om S låg död
här hemma hos mig....

Ja, snart har det gått ett år sedan dess.
Ett år som varit det värsta jag upplevt på alla vis.

Men!! Jag är hoppfull inför det nya året.
Jag känner att saker absolut inte kan bli värre än det varit.
Så, därför kan det ju bara bli bättre =)

Först kommer ljuset återvända. Vi går mot vår.
Sen kommer det där 100-årskalaset lite innan sommaren.
Så det finns saker att se fram emot.

Att den där cancern ska besegras är det främsta.
Det blir den allra tuffaste kampen, men det måste gå!
Finns liksom inga alternativ.

Jag säger som Ung Cancer´s pin: Fuck Cancer!
Den är inte värd någon respekt eller extra uppmärksamhet.
Den kommer bara med elände och inget positivt alls.

Vilka önskningar, drömmar pch planer Ni än har för det ny året
så önskar jag Er allt Gott, all tänkbar kärlek och god hälsa.

Gott Nytt År 2012

Tack för att ni varit med mig i bloggen och i all smärta
och mina knasiga funderingar och mörka stunder.
Kanhända blir det lite ljusare nästa år...

Många Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Tanten

Jag önskar också dig ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.

Hoppas att ALLT blir till det bättre för hela din familj.

skriven
#2: AnnBritt

Tack!! Vi hoppas på det. :)

skriven

Kommentera inlägget här :