Dagar kommer o går

Det har hänt en del och ändå inte så mycket, sen sist!
Dagar kommer o går med arbete, sömn, grubblerier, fikastunder
och allt annat som ingår här i livet.
 
Förra helgen hade jag 2 goa vänner som med stor energi kom
och hjälpte oss att få tillbaka vårt hem.
Det skurades och plockades och fejades i vardagsrum, kök
och Emmas rum. Så skönt att få ordning igen. Jag försöker
hålla efter så gott det går, för att det inte ska bli lika rörigt igen.
 
Det är ju alltid lättare att hålla ordning när det ser ok ut från
början. Det blir som inte så mycket att ta i då och det är lättare
att veta var man ska starta =)
Skönt är det, och tänk så mycket vi slängde. Var kommer allt ifrån?
 
Jag har bytt tändspole på min bil. Kände mig redigt nöjd efteråt!
Idag körde jag 1,5 timme för att ladda batteriet på bilen. Men likaväl
när jag stannade så startade den inte igen... Surt :(
Fick låna ett bilbatteri och efter det så har det funkat :) Inte vet jag
hur allt hänger ihop, men det viktigaste är att den startar och att jag
just nu slapp lägga 800 kr på ett nytt batteri.
 
Har oxå tvättat o dammsugit sonens bil. Ska se om det går att sälja
den nu. Så det har varit positivt till stor del. Just det... lyckades även
att byta torkarblad idag, känner mig nästan som en fullfjädrad bilmekaniker,
men bara nästan.. ;)
 
Så har det blivit September och varannandagsväder. Sol ena dagen och
regn nästa. Men på något sätt så känns det, iaf de soliga dagarna, som
om lugnet har infunnit sig nu med hösten. Trots att jag inte tagit vara på
de få soldagarna vi haft i sommar, så känns det ändå ok nu.
 
Det är ett sorts lugn och någon stillhet med den höga klara luften,
och temperaturen som sjunker en aning. Hoppas det nu blir en mild
vinter oxå, så ska det nog snart bli vår igen. =)
 
Till helgen åker vi i tjejgänget till Tylösand Spa för att koppla av och
ha kul och njuta av livet.  Vi har ju alltid trevligt när vi träffas och detta
ser vi alla fram emot. Vi lägger några kronor varje middagsträff och sen
så funderar vi på vart vi ska åka för pengarna. Nu blir det ju bara andra
gången vi åker, men ändå.. Var ju i Köpenhamn en fre-sön för 2 år sedan.
 
Visst är det härligt att ha saker att se fram emot? Jag som har svårt för
att se annat än nuet kan tycka att det är en evighet till fredag. Jag har
blivit så märkbart medveten om att inget kan planeras och att vad som
helst kan hända när som helst. Men det känns skönt att det finns något
där i framtiden som är positivt. Det känns bra att kunna längta efter saker
som ska hända, inte bara att veta att där framme någonstans tar allt slut.
 
Livet har gett mig mycket insikter, och även om lärdomen varit så tung,
så är jag nog någonstans tacksam över det. Det känns som jag har ett
ansvar och en skyldighet att vända allt till något bra. Och även om jag
har långt kvar till ett problemfritt liv, så är de djupa dalarna inte lika djupa
som de varit förr.
 
Nu ska jag diska en stund och jag blev sugen på att baka oxå.
Det var inte igår kan jag säga, så man får smida medans järnet är varmt! :)
 
Njut av Er dag, se på det ni har och känn tacksamhet och ödmjukhet.
Det är nog den största gåvan vi kan ge oss själva! <3
 
Massa Många Kramar// AnnBritt
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :