Känslor

Jag har ikväll för första gången sett SOS Uppdraget
på Tv 4, där några svenska ambassadörer för SOS
barnbyar reser till Afrika för att göra skillnad.
 
På Tv 4 Play ser jag alla avsnitten och känslorna
svallar fullkomligt över.
 
Vi sitter i våra fina hus och lägenheter och gnäller,
jag erkänner, över städskåp och annat. När barn växer
upp i total fattigdom och misär. Där barn inte är älskade
och omhändertagna alls.
 
Men inatt har jag förstått att det går att göra skillnad.
Man kan bli fadder i SOS barnbyar och ge ett barn
en framtid, kärlek och trygghet.
 
För 200 kr/månad går det att göra skillnad för ett barn
i världen, så det barnet slipper sälja sin kropp för att få
mat till sin familj.
 
Jag klagar över ett system där uskor inte kan få fast
arbete förrän man jobbat ett par år i kommunen.
Jag jobbade 7 nätter förra månaden och sex denna,
men 200 kr har jag ändå räd att ge för att ett barn ska
få en framtid.
 
Om det är 200 kr mindre i julmat/pynt/klappar till mina barn
så är det faktiskt så, att vi har ändå allt vi behöver.
För 200 kr. kan jag göra skillnad.
 
Det tänker jag göra, hur du gör är ditt val.
Men om du sett programmet så hoppas jag att du väljer
att bli fadder för 200 i månaden. För alla barn i världen
har rätt till en barndom, en framtid och ett hopp.
 
Massa Många Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :