Vår på riktigt

Idag gjorde jag det där som jag skjutit upp så länge.
Eller länge, jag fick dödsattesten för 1 vecka sedan,
men idag åkte jag iaf till banken och fick betalat en
del räkningar.

Vissa kommer nog att återbetalas en del på, men det
var ju lika bra att betala det som var.

Så ett steg till är gjort och tro det eller ej... Fick ringt
de sista 3 telefonsamtalen oxå. För att säga upp hans
abonnemang på bredband bla.

Tänkte jag skulle vara helt slut efter detta, men lite energi
finns kvar :) Det är nog solen som gör sitt till det!

En annan häpnadsväckande sak är att när FK ringde igår,
fick jag veta att dom låter mig behålla samma SGI som jag
hade när jag arbetade. Var ju sjukskriven 3 månader efter
Stefan gått bort, så jag var nog säker på att dom skulle
sänka den. A-kassan hade ju gjort det....

Men nej då. Jag får behålla samma :) Iof så har jag ju jobbat
lika mycket som åren innan. Men dom har ju sitt sätt att se på
saker och ting.
Kan bara inte förstå att det ska behöva gå 2 månader innan
dom kommer fram till ett sånt beslut!? Eller ett beslut ö.h.

Men det är ju som det är med det. Ska ju inte räkna med att
få pengar i slutet av Mars. Men hoppas kan man ju alltid :)

Den stora frågan som kvarstår för dagen är nu om jag ska
putsa mina fönster eller ej! Hade ju varit riktigt härligt att få
det gjort. Men ska titta på dom en stund till och begrunda om
det finns ork eller ej. Tänkte promenera ikväll oxå med Katarina.

Undrar om det finns energi till bägge delar? Jag får väl prova
och se vad som händer. En kopp kaffe är ju aldrig fel. Så nu ska
jag se om jag kan sätta mig på balkongen med en kopp och en bok.

Det är såna där saker som gör livet lite mysigare och lättare.

Ha det nu så fint och njut av alla solens strålar.

Många Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Mikaela

Hej! Va roligt att du hittade till mig.

Ja den texten är kanske väldigt "flummig" för en del. Men för mig symboliserar den kraften av våra tankar om oss själva. Att vi skapar vår egen framtid genom tankar, val och inställningar. (där av inte sagt att jag lever som jag lär :)



Men jag förstår att det kan verkar idiotiskt, ja nästan provocerande att läsa när man varit med om något så hemskt som du har.



Du blev kanske inte klokare av detta svaret men det är så jag kan förklara det, jag är ung och har de flesta stora kamperna kvar i livet. Vi får se vad där står om 40 år :)

Återigen styrka till dig!

skriven
#2: AnnBritt

Hej Mikaela. Tänkte nog inte att den var så flummig, mer att man lär sig något nytt varje dag.. :) Ska fundera lite till på den, och kanske återkommer om jag kommer på hur jag tänkte!! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :