Alla Hjärtans Dag!

Hej allesammans :)
En av personalen föreslog att jag skulle ta in en annan fåtölj
som går att luta lite mer, för dom tror inte jag sover så bra
på natten, men det gör jag ju!

Fast jag sover nog ännu bättre i den andra, kan iof ta in sängen
hit, men tror det skulle kunna bli protester om det, så då sitter
jag hellre och sover.

Ska be I ta med min spikmatta ikväll, känner att den kan behövas
på spända axlar.

Smärtan går upp och ner och den vandrar runt i kroppen på sonen.
Värst är ju hö knä och bäcken och ryggen och axlar... ja, det blir ju
i hela kroppen det. Men han klagar inte. Inte någonting, han ber om
extra morfin och vill gärna att personalen ska skynda sig. Men annars
är han lika lugn som vanligt.

Jag fick 2 långa och fina sms av sonens chef´s fru. Dom har 3 barn
som tycker mycket om A.  Dom varit här och hälsat på,
fast dom tycker det är lite tråkigt att han inte orkar busa som innan.

Deras mamma försökte förklara att han är väldigt sjuk och har ont och
får mycket mediciner.
Då tänkte dom små sötnosarna till och sa: Om A får en puss av lillasyster
nästa gång vi åker ner så blir han nog frisk. <3 <3 <3

Barn har så enkla och fina lösningar på saker som är jobbiga.
Om vi hade lyssnat mer på dom skulle världen sett bra mycket
bättre ut. Och jag kan garantera att om pussar hade hjälpt så
hade han varit sönderpussad vid detta laget, men jag gillar
tanken, den är omtänksam och fin. Gullungarna!

Nu ligger han och sover så gott här i sängen.
Farmor och hans pappa har varit här idag och vid 6 tiden
kommer mer besök, det känns bra.

Imorgon är det meningen att man ska gjuta en form inför
fredagens strålning, men vi får se hur det går.
Jag är tveksam om man kan få upp honom på den hårda
britsen. Men med ordentlig smärtlindring kan det gå, kanske...

Jag tog en promenad i vinterlandet idag, det är skönt att
komma ut och få luft och skingra tankarna lite.
Det känns bättre i sinnet idag än för ett par dagar sedan
men det går ju upp och ner förstås.

Önskar er en fin alla <3 dag,
nu ska jag börja på min nyinköpta bok :)

Många Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :