Tröttsamt!

Är just nu ganska, eller jättemycket!, less på bilar som krånglar
och inte startar och inte fungerar och bara går sönder....
Fick punktering på ena framdäcket på väg till jobbet igår, stannade
på Statoil och köpte "sånt man sprutar in i däcket vid punka" för
150 kr och det rann rätt ut på backen!
 
Yippie!!!
 
Men hade tur att där kom en snäll och vänligt sinnad man som
hjälpte mig hitta reservdäcket och bytte det för mig.
Han blev min vardagshjälte =)
 
Nu ska jag "bara" få igång min bil, byta till sommardäck, laga
avgasröret och besiktiga den. Peace of cake! Speciellt när jag
inte vet varför den inte startar.
MEN!! Jag har mina aningar :) Total novis som jag är, så jag
hoppas jag har rätt så jag kan få igång den.
 
För då kan jag sälja den andra, förhoppningsvis...
Men man får tänka positivt. Det går säkert bra.
 
Drömmen just nu är en splitter ny bil som inte krånglar.
Men om den skulle det, så kunde någon komma och byta den
och laga den, mot en ny fungerande hyrbil!! :)
 
Låter väl riktigt bra? Man kan ju drömma iaf!
Hoppas jag kan ta mig till jobbet ikväll utan krångel.
Och att jag kommer hem imorgon bitti utan krångel.
 
Att önska och drömma och hoppas kostar ingenting!
Ha en fin lördagkväll
 
Massa Många Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :