Mer från gårdagen










Hej på Er! :)
Här är bilderna som inte ville komma med igår.
Ni förstår ju att dagen var fantastisk.
Väldigt varmt och en perfekt dag för båttur.

Har jag tur nu kan jag lägga in resten av bilderna oxå.



Ellis Island är ju numera museum. Det första man ser inne i hallen
är en lång rad med gamla väskor och koffertar.

Om det är sådant som skänkts eller blivit lämnat och kvarglömt
vet jag ej. Kanske är det kvarlevor från dom som dött under resan.

Hur som helst var det mäktigt att se dessa dåtida väskor som innehöll
minnen från hemlandet, där bara det viktigaste togs med till det nya landet.



Uppe vid balkongerna var sovsalarna



3 våningar och det var inte mycket plats emellan, britsarna var inte mer än 45 cm breda.




När man öppnade på 50-talet var det ganska förfallet här ute, man hittade div. möbler och saker
och bestämde sig för att restaurera och göra ett museum. Jag blev fascinerad av det gamla
pianot, och försökte föreställa mig dess resa..



När vi åkte därifrån hade det börjat skymma och då var det så här vackert,
taget på en skumpig båt som ni ser.



Vi skulle ju till Ground Zero, men ville inte ta det när det är mörkt.
Istället tog vi tunnelbanan till Empire State Building och observatoriet
på 86e våningen.
Vad säger man om det?? Bilderna får tala för sig själva.







Det var mycket gå och gå och åka hiss innan man kom upp
och säkerhetskontroller igen :) Men när vi väl kom upp...
ja, det var magiskt. En engångilivet upplevelse. Iaf kändes det så!

Nu får vi se vad vi hittar på idag. Kanske softar lite, återkommer om det

Ha en fin dag. Kram// AnnBritt

Kommentera inlägget här :