Regnig lördag

Det är det idag. Sådär kul, men ändå bättre än snö :)
Har tvättat sonens bil idag, efter att ha lånat den i veckan.
Det var välbehövligt!

Var på möte igår morse och det är väl inte så mycket att säga om det.
Hämtade sonen som fick komma hem efter 1 veckas behandling.
På väg från Göteborg på em. får man räkna med väldigt långa köer.

Så det tog 1,5 timme innan vi kom hem!
Jag somnade en stund zzzzz!

Sen bar det iväg direkt på tjejmiddag.
Vi var hos C denna gången och hennes dotter
hade lagat en helt suverän pastarätt, med kräftstjärtar
sallad och en smarrig sås =P
Till det fick vi 2 havskräftor var. Så mumsigt!

Som vanligt, som det varit sista året, blev det avhandlingar
om sorger och smärta, men oxå mycket skratt och glädje.

Det är skönt när man känner varandra så väl som vi gör.
Man kan dela allt och kan försöka stötta varandra.
Det var ju C  som blev ensam i Oktober.
Allt hon går igenom känner jag igen.

Smärtan, sömnlösa nätterna, oron, irritationen, ilskan
och oxå beslutsamheten.
Det är så mycket man behöver ta sig igenom när ens närmaste går bort.
Saker som man inte varit med om och inte vet hur det går till
får man ta reda på. Allt ska klaras upp och redas ut.

Hon är enormt stark och bestämd och kommer fixa det bra.
Men det kommer ta några jobbiga månader till innan
hon kan börja andas normalt igen. Livet är tufft emellanåt,
men det man måste klara, det klarar man.

För sina barns skull och för att sådan är vår drivkraft.
Människans instinkt om överlevnad är enorm och en gåva.
Vi klarar oftast mer än vi har en aning om, eller tror.

Ska fixa och trixa lite till här.
Imorgon kommer de yngsta barnen hem och på em
ska jag ha ljusparty här.

Kände att jag behöver återvända lite till livet
och det kan vara ett sätt att skapa lite "normalitet".
Kul ska det bli iaf. Dom har så mycket fint hos Partylite!

Sen blir det förstås "Så mycket bättre" oxå :)
Ett program jag tycker mycket om. Lättsamt,
med bra musik och avslappnade artister.

Som omväxling till stora galor och annat,
är det skönt med enkelhet.

Imorgon är det 1:a Advent, det har ni väl inte glömt!?
Hittade årets glögg från Blossa. Tror det är kaffesmak.
Ska bli spännande att prova den.

Ha en fortsatt fin lördag kväll, vad än ni har för Er.
Jag ska gå och leta reda på min advents ljusstake
till ljusen jag köpt. Den är spårlöst borta.
Någon som är förvånad??? ;)  Kram// AnnBritt

Kommentera inlägget här :