Ljus i mörkret

Det får vi snart, eftersom det närmar sig advent.
Jag har ju inte direkt längtat efter det, men nu
plötsligt, som en blixt från klar himmel, i kylan i morse
när jag körde dottern till skolan.

Då! Då kom det =)
Längtan efter adventsljusstakar och varma färger,
glögg, paketinslagningar, hemligheter och julsånger.



Kan det ha med trygghet att göra?
Att de där ljusen och myset skänker en trygghet
som inte finns här just nu, men som är välbehövlig?

Att skapa något som inte finns, eller att skapa det
för att rota det som vi så väl behöver nu.
Det spelar ingen roll. :)

Känslan är just nu stark och jag undrar om jag inte
ska börja få ordning och fint i min kaotiska hall.

Att öppna ytterdörren och känna att det är mysigt inne,
känns just idag som något positivt!

Jag tror jag börjar där!
Sen får vi se vart allt tar vägen
och hur långt energin räcker.

Ja!! Så får det bli. Allt löser sig som ni vet.
Så känner jag idag. :)

Många Varma Kramar till Er och tänd ett ljus
vid kaffebordet, för er själva, eller någon ni saknar
eller bara för att det värmer. // AnnBritt

Kommentera inlägget här :