Måndag!!

Visste inte vem jag var eller vilken dag det var eller varför jag skulle gå upp, idag morse...
Typisk måndag, kanske!
Körde iaf sonen till JK. Dom är så goa där uppe. Först hejar dom på honom och hälsar honom välkommen. Sen ropar någon -Hej mamma!! Man kan inte annat än att le.
I köket sitter en man och väntar på en säng. Han har stora blåsvarta "blåsor" på halsen. Jag tänker att det ser ut som vulkaner, och en stor svullnad vid örat. En jävla sjukdom är det, om uttrycket ursäktas. Men dom är otroliga allihop där uppe. Riktiga kämpar i riktiga livet. Men dom får inte bragdmedaljer eller guld. Har dom tur blir dom av med sina tumörer, har dom otur blir dom av med sin sjukpenning för att dom är hemma för länge.
Sonen tar sina prover som vanligt och jag frågar hur dom säger att han mår. -Jodå, frisk som en nötkärna!! Eller ja, det är jag ju uppenbarligen inte...
Vad svarar man??
Egentligen gillar jag inte att handla i Göteborg. Det är för stort och för mycket folk. En lantis som jag, klarar inte så mycket ljud på en gång... Men jag vill fördriva tiden lite så jag bestämmer mig för att kika lite i 5an-huset.
Går och kikar i min favorit affär: La Papeterie. Dom har massa fina askar och påsar och kort och småsaker. Det är fina mönster och färger, sånt jag blir glad i själen av. Men det blir bara en titt idag. http://www.papeterie.nu är adressen om du blir sugen på att kolla lite.
Black_Toast.jpg inspirational_garden.jpg
Tittar in hos en guldsmed och finner en jättefin ring.Den är i silver och går omlott framtill, och vid ändarna sitter ett hjärta i 14 karat guld. Ett litet och ett lite större. Jag tycker om den. Har känt mig tom på ringfingret idag. Har känt att jag skulle vilja ha något annat där, denna känns bra. Ett stort och ett litet hjärta som symbol för vår kärlek, men dom sitter inte ihop.. Som denna nedan, fast öppningen går isär, om ni förstår!!! Den kommer om 2-3 veckor, då inte min storlek fanns inne just nu. Något att se fram emot =)
Fick ett ryck att jag skulle måla om i vardagsrummet trots allt. Stannar på Byggmax och köper färg. Så nu är det bara att sätta igång... Ner med allt från väggarna, spackla, slipa, tejpa lister och sen... ja, då blir det fint!
Ska nog bara ta en kopp kaffe först. Och en smörgås. Och en cigarett. Sen så!!!

Kommentarer :

#1: Marie

Jättefin ring du har hittat:) Jättefin tanke bakom tycker jag att på något vis bevara eran kärlek genom denna ringen<3

Kramar!!

skriven

Kommentera inlägget här :