Glädje!

När jag varit ute och kört en sväng idag såg jag en trädgren som blåste på vägen. Det är nog dax att skaffa glasögon nu, för det var någon sorts andmamma med en skock ungar. Det var nog det sötaste jag sett, små svartvita dunbollar som gick i en skock där efter sin mamma. Snabbt snabbt stannade jag vid vägkanten, vevade ner rutan och tog fram mobilen. Snabbt snabbt, kände mamman fara och fick med sina små ner i diket. Precis när jag klickade så var dom borta. Men sen gick jag efter och fick några bilder om än på håll. Dom gick ner mot bäcken och mamman hade sån koll på dom små som flaxade med vingarna i vattnet. Visar ett par bilder på detta glädjeämne för dagen och hoppas ni kan se något iaf.




Dom är där mellan träden, dom små sötnosarna.
Ska kolla fågelboken och se om dom är med. Vad det var för en sort.
Undrar om det finns sötfåglar, för då är det nog det! =)


Sen var det öppet hus på dotterns skola idag. Alltid mysigt att komma dit och se vad dom gjort under året.
Slöprata lite och ta en fika. Träffade äldste sonens lärare från högstadiet. Hon har sadlat om och börjat på mellanstadieskolan. Förstår att det är lättare för nerverna att jobba där!! E har pratat med henne om A. Så hon visste läget. Vi pratade lite om det. Skänt med folk som vågar fråga tycker jag.

Sen gick jag poängpromenaden. Riktigt kluriga frågor på vuxennivå. Vet ni vad det var för speciellt med Sleipners häst Oden? Hade han: 2 vingar, 8 ben eller 3 ögon.... Jag hade fel på den, men fick 12 rätt av 20. Det var 2 mer än pappan =) Så lite stolt kan jag vara!!
Sen hade vi iaf tur med vädret. När jag kom hem började det regna, igen. Det var ju fint en stund ändå.

Har annars haft en halvjobbig dag. Tårarna bara rinner nu för tiden. Dom kommer när som helst.
Men det är ok. Antar att jag slappnat av lite när det mesta nu är gjort. Känns bra att kunna känna igen. Känna sorgen och tillåta tårarna att rinna.

Imorgon ska jag tillbaka till världens bästa läkare. Räknar själv med att börja jobba lite i nästa vecka. Får höra vad hon tror om det. Vill ju inte åka på bakslag, men får väl försöka lite tycker jag.

Hur som helst. Imorgon åker jag till K i Uddevalla och kollar film och tar ett glas vin eller 2. Hon är ju så bäst.
Har flera som är bäst. Fast hon är nog nr 1 ändå =)

På lördag är det 50-års fest med Hawaii tema. Tänkte först gå i bikini med bastkjol... men tror ingen skulle uppskatta det... sen tänkte jag att även på Hawaii har dom vanliga kläder =) Får se vad det blir. Lär återkomma i ämnet!

Sov Gott alla bloggläsare. Det ska jag. Förra natten kan man tro att det var fullmåne, för katterna var som tokiga här. Hoppas på en bättre natt!

Kram till alla

Kommentera inlägget här :