Älvan

Den 28 Juni 2000, vaknade jag av värkar kl halv 7 på morgonen.
A var på Läger med Fritids sen dagen innan. Han skulle hämtas på em.
Vi körde I till farmor, sen till NÄL BB, var där halv 9.
Trodde jag skulle få ligga hela dagen med värkar, men vattnet gick och 6 min. över 9 föddes en "liten" dotter.
Hon var väldigt stor, fast med 2 brorsor på nästan 6 och 9 därhemma, blev hon en liten plutt...
Tom var hon så stor att man fick bryta  nyckelbenet på henne för att hon skulle komma ut!!
Så det var med smärta hon kom till världen, men vi hade fått en flicka efter de 2 pojkarna. Så mysigt =)
Jag vet att kön inte har betydelse, det viktigaste är att det nya livet är friskt och välskapt och allt det, men jag tyckte det var lika härligt med en tjej nu, som det varit med killarna innan.
A blev hämtad av sin farmor på kvällen och han fick veta att han fått en liten syster, glädje!
Pojkarna ville främst ha en syster som kunde städa deras rum....... de blev snart varse att det skulle bli tvärtom =)
Så blev det 3 år av sjukgymnastik och kontroller för att se att benet läkt ihop som det skulle och att nerver hängde med och att det inte blev några men.
Härom veckan kom brev från en studie vi tydligen gått med i då, och nu skulle det slutföljas.
så får skicka in de  papprena om att allt är ok.
Så idag firades älvan med frukost på sängen.
Fast hon kom och sa till mig 5 min. innan klockan skulle ringa.
Då tyckte hon det var dags att gå upp =)
Hon har varit på samma ö med fritids som brorsan var då.
Haft en härlig och solig dag där.
Sen hade jag ringt hennes moster som kom med sina 3 barnbarn och grannarna kom oxå med present.
Chokladtårta med dumlekolor i och jordgubbar på  var beställt, så det blev det.
Nu sitter vi och bara myser.
Att bli 11 var helt ok förstår jag!
Imorgon åker hon och jag (kanske I oxå) till High Chaparall och stannar till fredag fm.
Då ska dom till pappa och så är det Iron Maiden på Ullevi för stora barnen.
Sommaren är här på riktigt nu, det känns och det känns bra.
Katterna har sökt sig till skuggan,
Strax ska jag söka upp sängen, imorgon är det jobb igen.
Var rädda om varaandra. Kram

Kommentarer :

#1: Marie

Jädrans vilken snabb Förlossning trots allt:))



Vilken god tårta, med dumle i. Det receptet vill jag gärna ha, då Emil älskar jordgubbar på tårta.

Hoppas ni har en fantastisk dag på High Chaparalla idag medmkt pang pang:)) Kramar!!

skriven
#2: Jonna

Så fint. :)



<3

skriven
#3: AnnBritt

Förlossningen var snabb =)

Tårtan var väldigt avancerad... Chokladkakamix med glasyr från Ekströms. Lade i ett paket Dumlekolor sen jordgubbar i skivor på det. Godast om den får stå i kylen en stund och bli lite seg!!

skriven

Kommentera inlägget här :