3 månader

Idag är det 3 månader sedan Du lämnade oss.
En lång tid med så mycket som har hänt och ändå så kort.
Det är lite lättare att andas och att leva.
Men saknaden och tomheten efter dig, jag undrar om den någonsin ska försvinna.
Sommaren har varit på ingång några dagar nu, det skulle du tyckt om.
Vi försöker fylla våra dagar med sådant som känns meningsfullt.
Ibland går det bra och ibland går det sämre.
Men dagarna rullar på framåt i det som är livet.
Idag ska jag jobba några timmar för första gången sen du gick.
Det känns bra att komma igång, men lite nervöst oxå.
Ska jag fixa det?
Kommer jag bryta ihop?
Har jag sinnesnärvaro att ta in allt som hänt medans jag varit borta?
Jag räknar med att du är med mig.
Att du går vid min sida som stöd.
Jag älskar dig ännu! <3 <3 <3





Igår var jag och E och handlade klänning till avslutningen.
Nu är det snart sommarlov igen och sen börjar hon 5:an.
Vart tog detta året vägen??

Det var ju så väldigt varmt så vi packade kaffe, saft, kex och vattenmelon och åkte till sjön.
Vår härliga badsjö där vi har varit så ofta och där jag oxå badade som barn.
Kände på vattnet och tyckte det var kallt först.
Efter en stund var det riktigt skönt och jag gick i till knäna, var lite för lat för att byta om...
E doppade sig minsann även om hon inte var i så länge.

Det är så skönt med dessa varma dagar och jag hoppas vi får riktigt många av dom i sommar.
Förra året var vi på stranden 4 ggr och det är inte likt oss att vara där så sällan.
Så jag har känsla av att det varit vinter i 2 år och 1 vecka sommar där emellan.
Därför hoppas jag på att det blir en riktigt bra sommar med mycket sol och bad.

Sånt värmer liksom alltid upp en frusen och kall själ!
Ha en fin dag, Kram

Kommentera inlägget här :