Jaha!

Så har det gått några dagar igen av vårt liv.
Fruntimmersveckan kom och gick med regn, som brukligt är.
Några kvällsdopp hann vi med iaf mellan skurarna, jag och E.
Det är ju de där goa stunderna som är de bästa på sommaren.
Att åka till sjön vid 9 - halv 10 på kvällen och simma lite.

Vi har bestämt att vi ska fortsätta med det, alltid!
Även när hon är 29 eller 35, och jag kanske får ha rullator för att komma fram...
Men bada ska vi =)

Sent igår kväll gick jag och K på en promenad till sjön.
Det var helt stilla och det kändes att denna dagen skulle bli fin.
Syrsorna har börjat spela redan, men det är ju bara några dagar kvar av Juli.

En annan kväll kom hon hit och drack kaffe vid halv ett på natten.
Vi är ju nattugglor bägge så det var inget problem!
Skönt att ha henne nära, den kloka, galna, goa kvinna.
Förlåt, fröken var det visst.... hihi..

Har saknat min man mycket.
Igår kväll hade jag behövt ett råd inför ett val av honom.
Nu får jag försöka välja själv.
Tyvärr tror jag att jag väljer fel, eftersom jag alltid låter känslorna styra över förnuftet.

Men vi får se. Saknar honom iaf hela tiden. <3

Nästan 3 veckor har barnen varit hos mig och nu är dom hos sin pappa.
I augusti ska dom vara där en längre period.
Saknar gör man ju våldsamt, men dom har det bra där dom är och jag får försöka njuta av min egentid.

Det är lite märkligt att när man alltid har barnen hos sig, så längtar man efter att vara själv.
Men när man har dom på halvtid så saknar man dom hela tiden..
Människan är väl aldrig nöjd med sin situation, men det gäller att hitta balansen och ta vara på alla dagar.
Som tur är finns ju telefon!!

Jag har väldigt svårt för personer som har en baktanke i allt dom säger.
Träffade en sån idag.
Som omväxling lade jag inte ut någon lång förklaring utan gav bara ett kort svar.

Jag blir lite nervös av sådant.
När man känner i hela kroppen att personen säger ett, men menar ett annat.
Då kan jag bli sådär övertydlig för att förklara hur jag menar.
Men den utstuderade bryr sig ju inte ett dugg om det, utan känner ju sig som en vinnare oavsett hur samtalet går.

Och på ett vis så vinner dom ju, för jag har i min förklaring blottat hela mig, i ett försök att få dom att förstå hur dumt det är som dom håller på med..

Så nog har man saker kvar att lära om andra och sig själv här i livet.
Fast idag kändes det bra att jag var kort och rakt på sak.
Hur det slutade?

Jo, hon  skickade bud till mig om vad jag skulle göra (undrar om hon inte vågade säga det till mig direkt?)
Men sen blev det inte som hon ville iaf... =))
Fast jag mådde ju inte jättebra =(
Undrar om det beror på att det var en överordnad inblandad i det hela!?

På nåt sätt har dom ju sett till att ha min framtid i sina händer?
Jag tror dom tycker bättre om det läget än vad jag gör......

Ikväll är det bio igen, 4e piratfilmen.
Johnny Depp är ju en suverän skådespelare i vad han är gör.
Så vi får se vad Jack Sparrow hittar på ikväll =)

Fast innan dess ska jag njuta lite sol på balkongen.

Passa på att njuta ni med, av sol, bad, mat, semester, arbete, kärlek eller vad ni än har för Er.
Kram tills vi hörs igen <3

Kommentera inlägget här :