Drömmar

De flesta har nog en dröm om något bättre i livet.
En lottovinst, ett hus, bättre jobb, resor, ny bil.....
Det är bra att drömma och visionera, det för oss
framåt, mot nya mål och får oss att sträva och
hitta lösningar på problem som kan finnas.
 
Jag tänkte avslöja min hetaste dröm just nu.
Kanske inte jättevanlig, men om någon har samma
får ni gärna skriva o berätta om lyckan när ni fick det.
 
Ett städskåp är min högsta önskan!
Tänk att ha ett eget skåp till dammsugare, skurhink,
tvätt-och skurmedel, trasor och annat som kan putsa
upp en dammig vardag. =)
 
Tänk att slippa ha dammsugaren ständigt framme i
hallen, slippa tvättmedelspaket och kattsandspåsar
på golvet i badrummet. Ingen mer skurhink i duschen,
och framförallt, slippa leta var man ställt det man behöver!
 
Åh!! En sån lycka det vore. Jag skulle ha  det välordnat
och fint och kunna stänga dörren om det man använder
så ofta men inte vill ha synligt.
 
Någon gång där i framtiden SKA jag ha detta, tror jag
får sätta mig med ett mantra: städskåp, städskåp.....
Så att det en dag blir en uppfylld dröm, kan knappt vänta.
 
Jag lovar att återkomma om hur det går,
ha nu en skön söndag.
 
Massa Många Kramar// AnnBritt ;)
 

Kommentarer :

#1: Susanne

Ja, det var en ovanlig önskan! Men kanske inte så svårt att uppfylla?

Varma kramar
Susanne

Svar: =) Får jag en annan lägenhet så räknar jag med att det finns. Längtar! Har bott utan denna dröm i 7 år nu. Kram
AnnBritt

skriven
#2: Anonym

Du får komma till mig o låna mitt badkar :)

Svar: Tack! En liten detalj bara, jag vet ju inte vem du är... =)
AnnBritt

skriven

Kommentera inlägget här :