Gott Nytt År

Det känns lika svårt att lämna 2012 bakom sig,
som det var underbart skönt att få lämna 2011
till historien.
 
Detta året var det sista jag hade med Andreas
och att gå in i ett nytt, känns som att komma
allt längre ifrån honom. Märkligt det där, men
det är min känsla.'
 
2012 var året då jag förlorade mitt förstfödda barn
för den eländiga cancer. Det var året då jag förändrades
totalt som människa. Sårbarheten och insikterna har
blivit större, jag har blivit lugnare i mitt humör, men det
finns saker som kan göra mig riktigt upprord.
 
Det var året då jag fyllde 50 och firade med Kicki och
runt 60 fina vänner. I mitt tal, sa jag att det var inte så
mycket in 50-årsdag, som det var mitt sätt att visa upp-
skattning till dom som funnits där de sista 2 åren. Nära,
berörda, hjälpande.
 
Jag o Emma hade några fina dagar på Gotland, med sol
värme och vackra solnedångar. Vi skaffade hund efter att
ha funderat i 5 min. och jag ångrar det inte :)
 
Jag har oxå kommit i klimakteriet, vilket känns rätt jobbigt,
med tanke på hur jag känner att jag återigen förändras
som människa. Kanske inte alltid så smickrande märker
jag, men jag kämpar för att inte bli bitter utan vill försöka
ta mig igenom de här åren och behålla kärnan av det som
är jag.
 
Jag har börjat arbeta natt på Tjörn och har arbetskamrater
som är helt underbara. Jag har varit på en anställningsintervju
som var något av det märkligaste jag upplevt i den vägen.
 
Jag ger inga löften numer, det känns som dom är till för att
brytas. Men jag har önskningar inför det nya året. Kanske att
vi äntligen får flytta, ett fast jobb vore inte så dumt. Men mest
av allt ska jag försöka ta vara på de dagar jag får, hitta ljus-
glimtar och glädjeämnen varje dag.
 
Jag vill vara med och se mina 2 barn utvecklas och må bra och
se till att dom är trygga och får skratta mycket. Jag ska försöka
hälpa den som behöver hjälp, för jag har fått så oerhört mycket
av den varan själv, att jag nu har kraft att ge tillbaka.
 
Jag önskar oxå att att mänskligheten blir lite mänskligare. Att den
enorma egoism som verkar breda ut sig, ska övergå i gemenskap
och samförstånd. För allas vår trygghet och framtid.
 
Jag har på årets sista dag lagat årets godaste mat till mig och
min son. Av det kan man lära att det aldrig är för sent att ge upp!
 
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag er alla.
Med återseende på det nya 2013
 
MassaMånga Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :