In time, in time...

Idag var jag hos kuratorn och pratade en stund.
Det är skönt att gå dit och få ur sig sånt som man
funderat på ett tag. Vet inte om jag blev något klokare,
men när jag väl sagt det så lämnar jag det iaf bakom mig.
 
Återstår ensak att fundera kring, men jag är lite närmare
en bättre känsla i hjärtat än innan och det känns skönt.
 
Hon brukar få mig på bra humör, hur dåligt jag än mår
när jag kommer dit. Denna dagen var det öken och som
sag,t det lättade en anings.
 
Man går väl framåt med väldigt små steg i taget, även
fast det kan vara som hon sa, att man efter ca ett halvår,
funderar på vad som egentligen hände.
 
Det har ju varit ganska intensivt sen Andreas blev sjuk.
Inte så mycket tid för återhämtning direkt, men det är
det kanske sällan när såna här saker händer.
 
Först blev han sjuk och startade behandlingarna med allt
vad det innebar av oro och frågor. Sen avlider Stefan som
en blixt från klar himmel och allt som följde på det..
 
Sen var jag på 4 begravningar efter hans, blev av med jobbet
och levde på ca 7-9000 kr/månad i drygt 7 månader och
under den tiden så avlider min son.
 
Puh!!!
 
Man tror man har så mycket val i livet. Att det gäller att
välja rätt så blir allt så bra. Men jag valde inget av detta.
Det bara hände, slag i slag. Kanske inte konstigt man är
lite trött... :)
 
Det tar sin tid att förstå och inse. Det är 2 steg fram och
ett tillbaka. Det är tårar och ångest och skratt och orkes-
löshet om vartannat. Det är vilja att gå framåt och det är
stort motstånd varje dag. Det är en ständig kamp med
känslor, och förnuft och insikter och frågeställningar.
 
Men på något vis, absolut utan att göra något positivt
av dessa händelser, så pågår mitt liv och jag har någon
sorts skyldighet att försöka hitta någon styrka ur det
som hänt. Genom att ta fram det finaste jag hade med
dessa 2 unika personer så skulle det vara möjligt att
kunna gå vidare i någon sorts positiv anda..
 
Hoppas jag!
 
Men först... är det ett måste att få ordning och mening
med dessa meningslösa, tomma helger utan Stefan.
 
Jag tror att det kan bli bra, med tiden! :)
 
Massa Många Kramar// AnnBritt
 
 
 

Kommentarer :

#1: Marie

Det sägs att det finns en mening i allt som sker, men i detta fallet kan jag inte hålla med. Stefan var på tok för ung för att dö och våra älskade pojkar som skulle ha hela livet framför sig, finner jag inte ord på hur orättvist det är. Men vi måste leva vidare, varken din Stefan eller Andreas eller min Marcus hade velat att vi skulle sluta leva o inte göra någonting. Kram till dig från mig. Är glad att vi lärt känna varandra<3

Svar: Nej du och tiden läker inte alla sår heller! Är oxå glad att vi lärt känna varann, ha en fin dag. Kramar <3
AnnBritt

skriven

Kommentera inlägget här :