Helst sol och utan regn

Det är mina tankar om väder. Att jag gillar alla väder,
så länge det är sol och inte regnar.
 
Men med en liten hund får man gå ut hur det än ser
ut utanför fönstret. Och faktum är att jag tar de där
promenaderna utan att klaga, det är så skönt att komma
ut och få luft och låta tankarna flyga fritt, även i regnet :)
 
Nu har det ju varit en och annan fin dag och det är bara
att njuta av färger och den klara luften och som igår, av
Katarinas trevliga sällskap under lång promenad.
 
 
 
 
I måndags var jag i Göteborg och lunchade med 2 mycket
trevliga goa kvinnor. Det blev härliga samtal och tårar, massa
skratt och det behövs i detta liv som emellanåt är så tungt att
det knappt går att andas.
 
Jag hade en familj med man och 3 barn och nu är 2 borta och
jag förstår inte nåt. Hur kan livet förändras så fort och brutalt?
Varför förstår vi inte att ta vara på det vi har? Är vi människor
så primitiva? Vi jagar efter mer av allt och vi klagar på det mesta
och vi gnäller och är avundsjuka och verkar aldrig vara nöjda, och
vi klagar över förkylningar som vi vet går över på någon vecka, vi
söker förståelse och medlidande och vi tycker så synd om oss
själva och vi ältar gammalt tjafs som inte går att ändra på.
 
Men, när vi mister den vi älskar så förstår vi plötsligt innebörden
av livet, av varandra, av det som betyder något. Att livet är här
och nu, att saker inte har så stor betydelse som vi trodde innan.
 
Att det som är viktigt är att vara rädd om våra relationer och vårda dom.
Ingen människa är perfekt, kan vi acceptera varandra som vi är,
så skulle ju denna värld vara en bra mycket trevligare plats att
vara på.
 
Självklart ska man inte acceptera allt och vad som helst. Man
behöver inte leva i relationer som är över för länge sen och som
inte ger något tillbaka. Man ska aldrig utplåna sig för en annan
människa, men så länge det finns något som är bra o positivt
så bör vi fokusera på det istället för det som inte fungerar.
 
Det är så lätt att skylla på andra och inte se sina egna brister.
Jag har gjort en massa fel val i livet, men jag får stå för det jag
gjort och ta konsekvenserna av det. Jag har lärt mig en massa
saker under vägen, sånt som nog bara livets hårda skola kan lära.
 
Men jag ångrar ingenting längre. Det är ju ingen idé liksom...
Gjort är gjort och sagt är sagt och det kan inte ändras.
Och jag kan inte ändra på någon annan, bara på mig själv.
Om jag kan bli den jag vill vara och inte den andra förväntar
sig så blir allt så mycket lättare.
 
Mitt liv är bara mitt, och jag får göra det bästa för min och mina
närmastes skull. Vad andra sen tycker om det är ointressant.
Jag kan inte uppfylla andras drömmar om mitt liv. Jag kan inte
kräva av mina barn att dom ska uppfylla mina önskningar för dom.
 
Barnen har sin egen väg att gå, och jag kan bara finnas som
ett stöd och komma med råd om dom vill ha det. Vi är alla fria
individer som bör följa vårt eget hjärta!
 
Nog för nu :)
 
Massa Många Kramar// AnnBritt
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Marie

Tack för en trevlig dag i Göteborg med ditt o Gretas trevliga sällskap. Är så skönt att träffa någon som förstår utan att man ens behöver säga något. Är glad att jag lärt känna dig <3

Svar: Tack detsamma Marie. <3
AnnBritt

skriven
#2: Marie

Tack för en trevlig dag i Göteborg med ditt o Gretas trevliga sällskap. Är så skönt att träffa någon som förstår utan att man ens behöver säga något. Är glad att jag lärt känna dig <3

skriven

Kommentera inlägget här :