Oj då....

Jag har en väninna. Jo, jag har flera.
Men ni vet en sån där person som alltid har något
på gång: 4 jobb, 4 barn, 4 barnbarn, kör mc, ordnar
fester, är linedanceledare, har alltid fullt med folk hemma,
tapetserar, målar, ändrar, bakar... Och det sista har hon
börjat med nyss och med bravur förstås. Hon bakar
otroligt fina tårtor med enorm fantasi o kreativitet och
hon tar på sig det mesta och när man föreslår något
så är hon alltid på och har ideér utan gräns.
 
Jag pratade med henne förut och hon berättade lite om
vad som hänt den sista veckan.
Ja, säger jag: Och i mitt liv händer det ingenting....
 
Och det är när jag sagt det som jag inser att nää,
det kanske är skönt att det inte gör det just nu,
med tanke på allt som varit!
 
Så lätt det är att glömma allt jobbigt när man har
de bra normala, vanliga dagarna. Kan ju hända att
jag är på väg tillbaka till livet. Till det vanliga livet,
där dagarna är tråkiga ibland o trista o alldeles
alldeles underbara.
 
För det är skönt att känna att det händer just ingenting.
Så har jag nog inte känt förut. Innan allt började i nov
2010. Därefter har ju allt hänt och inget har varit normalt.
Fast det blev ju normalt under den tiden, men det är inte
det normala man vill ha.
 
Om ni förstår hur jag menar!! :)
 
Ja, ett gott skratt blev det iaf. Och jag är säker på att
alla blir imponerade av hennes halloween skattkista
till tårta som dom ska ha på festen imorgon.
 
Kicki, du är nog den som imponerar mest på mig.
För trots allt som du gått igenom så har du alltid
tid och du ger alltid 200% tillbaka oavsett hur din
egen situation ser ut.
Jag är så tacksam att jag har dig som vän <3
 
Var rädd om era vänner, dom växer inte på träd
och kom ihåg att Dom bästa sakerna i livet är
inte saker.
 
Massa Många Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :