Lite av varje

Dagarna här hemma rullar på och runt omkring oss har
naturen blivit ett sagolandskap, med massor av snö på
träd och backe. Säga vad man vill, men det lyser upp
denna årstiden med lite vinter iaf :)
 
Saknaden efter Andreas blir än mer tydlig bara. Han som
älskade att ploga, men kan hända det finns lite snö där i
himlen? Kanske han och Stefan kör några rundor på sina
gator där ovan molnen.
 
Igår fick jag höra om en vän som fått hjärntumör. Det är så
obegripligt och svårt att förstå varför det aldrig tar slut med
denna sjukdom. Jag tänker på henne och hennes 2 döttrar
och skickar dom all kärlek och styrka som finns, inför det
som kommer ske framöver. <3
 
Fick veta att en annan ung flicka gått bort igår i samma sort
som Andreas hade. Hon låg oxå sin sista tid på SS. Och jag
lider med hennes familj och det dom går igenom nu.
 
Fuck Cancer!!
 
En annan vän går just nu igenom en totalkoll av sin kropp,
då hon fått veta att hon har flera cystor som utreds.
Jag är medveten om att cystor inte är samma sak som
cancer, men det känns jobbigt och overkligt. Det är så
svårt att ta in allt som sker runt omkring. Det finns ingen
riktig energi till att känna in allt. Men det känns i kroppen,
när personer som man känner drabbas av sjukdomar som
är svåra att få bukt med.
 
Apropå Fuck Cancer. Jag har fått hem en fin tröja från
Ung Cancer, med texten "Det är ok att känna". Dom har
fina paketerbjudanden i sin webshop nu, så varför inte passa
på att göra en god gärning till Jul, och beställa klapparna där?
 
Det var lite kul när jag visade min tröja för en arbetskamrat.
-Ja, då känner jag då, sa hon och drog med handen över min
rygg. =) Jag skrattade och sa, att så hade jag inte tänkt på
att man kunde tolka det!
 
Så jag är tacksam att trycket är på ryggen, ifall flera skulle
göra på samma sätt...
 
Tänkte lagt ut lite fina bilder på vintern, men kameran är inte
laddad, får bli en annan dag.
 
Ta vara på varandra. Helt plötsligt kan det hända sånt som
sätter livet på tvären. Livet lämnar ju som bekant ingen garanti-
sedel, så njut av att ha varann.
 
Massa Många Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :