Ja må han leva?

Så dum text på en födelsedagsvisa egentligen!
Hmmm, jag gillar denna bättre: Vad är det för en
dag, är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig
dag, för det är Andreas 21-årsdag. Hurra! Hurra!
Hurra! :)
 
Och, ja. Är det födelsedag så är det
 
 
Det fick bli kladdkaka, köpt visserligen, men hans favorit
och så kanelbulle o kaffe förstås till Katarina och mig.
Och jo då. Det blev mycket skratt. Katarina var ju här en
del under sjukdomstiden och även på sjukhuset.
 
En gång messade han henne och frågade om hon skulle
följa med mig. Jodå, det skulle hon. -Bra, då ska jag förvarna
peronalen att du kommer, skrev han tillbaka..
Katarina är väl lite känd för att riva ner, ha sönder och tappa
saker, så han var snabb att ta fasta på det! :)
 
Vi var vid graven oxå, lillebror och jag.
Där brann flera ljus och Emma hade gjort en flagga med
texten: Grattis på födelsedagen älskade storebror.
Vi saknar dig. Kram
 
 
 

 
 
Tårarna har runnit hela dagen. Men det är väl inte så
konstigt med det. Imorgon är en vanlig dag att sörja
och sakna. Vi klarade av födelsedagen och vi fick en
del goa skratt :)
 
Jag tror att Andreas gillade det oxå. <3
För jag måste tro att han är någonstans och har det
bra. Kanske är han besviken på cancern som tog
ifrån honom livet, vad vet jag! Kanske vandrar han i
Körsbärsdalen i Nangiala med Stefan och sin morfar
och mormor och fiskar och jagar och njuter av att vara
fri från smärta.
 
Och så tittar han ner på jorden, på oss som är kvar
och ler över att vi minns det som var fint och bra.
Han ser hur vi kämpar på med dagarna och kan hända
att han är lite tacksam att slippa vara kvar i en värld som
blir alltmer omänsklig!?
 
Så länge man minns en människa så finns han kvar.
Om man håller minnena vid liv inom sig eller genom
att prata om dom, så lever dom vidare.
Och även om 20 år inte är en lång tid, så är den lång
nog för att lämna fina minnen och även stor smärta.
 
Andreas, det var din dag idag, hela dagen. Du är inte
glömd och kommer aldrig bli. Och du är ännu; oändligt
älskad av oss som är kvar <3
 
Massa Många Kramar// AnnBritt/mossan ;)
 
 

Kommentera inlägget här :