Ladie´s night

Såna dagar vi haft =)
Dotter och jag har njutit på stranden ett par dagar.
Men det är för kallt att bada ännu, men de finns ju
en del friskusar som hoppar från tornen och simmar!

Det var tjejmiddag igår, satt ute på altanen och fick en
fantastisk middag, med färsk potatis, färsk lax, goda
såser och rabarberpaj till dessert. Kan det bli mer sommar
än så?

Tyvärr var det några längre bort som eldade för det vilda,
så vi fick gå in för det började lukta rök i kläder och hår.

Vi tog oss ner till Harry´s denna härliga fredagskväll.
Träffade en del känt folk där. Det jag funderar lite kring
i nuläget är, om jag kommer vara "hon som förlorat man
och barn på mindre än 1 år" för tid och evighet?

Jag har behov av att prata och många undrar hur det går
med allt. Det är helt ok! Men jag vill inte vara "den som
är synd om". Jag tror ni förstår hur jag menar.

Hur som helst så träffar jag C. Vi läste till uska ihop.
Hon säger till mig att jag är hennes förebild.
-Se på dig själv, säger hon. Det har gått 3 månader
och du kan stå här och skratta och le! Det är stort...

Jag blir alldeles tårögd och rörd av det hon säger.
Man lever ett liv som är trasigt på alla sätt och ändå
har jag ju inget val än att gå vidare och kämpa för
min och barnens överlevnad och existens.

Jag är då och då helt totalt slutkörd. Men det finns
alltid saker att glädjas åt. Inte minst den värme vi
förunnats sista veckan. Men jag tänker ju inte på mig
själv som en stark och speciell person. Jag är den jag
är.

Om andra kan hitta styrka och mening i sina liv genom
det som hänt oss, är varken Stefan´s eller Andreas död
förgäves. Om det kan få någon att tänka på ett annat sätt
om livet, så blir jag lycklig.
Så för deras skull är jag gärna både stark och
en förebild. <3 <3

En kvinna som blivit, om inte en förebild, men ändå en jag
beundrar mycket, är Pernilla Wiberg. Hon är ju med i suveräna
programmet: Mästarnas Mästare i svt.

Jag undrar om vi har/haft en idrottspersonlighet med större
ödmjukhet än henne! Hon har en enorm social kompetens,
är rak och ärlig utan att vara otrevlig och hon har en enorm
styrka och vilja. Alla egenskaper jag själv uppskattar hos andra.

Det är härligt med människor som bjuder på sig själva och
har ett stort hjärta! Mer sånt åt folket :)

Nu återstår bara av denna kväll att se om det blir Sverige
eller Ryssland!? Varför inte Malta.. som tar hem hela klabbet!!

Önskar er en Godnatt

Massa Många Kramar// AnnBritt




Kommentera inlägget här :