Olika sorters änglar

Det är svårt med den där sömnen som vägrar innfinna sig
på nätterna. Det gör att dagarna går i ett sorts töcken där
man varken vet ut eller in.

Efter mitt besök hos tandläkaren igår skulle jag hämtat ut
insomningstabletterna, men kom på det när jag kom hem...

Så vi ska strax iväg och fixa detta.
Är minnet kort får kroppen lida, som det så vackert heter!

Häromdagen fick jag en vacker bukett med tulpaner,
direktleverans fån Holland. :) En granne som varit där.
Det bästa är att katterna inte verkar tycka om just dessa.
Har ju fått flera vackra tulpanbuketter och dom vill gärna
vara där och lukta och smaka, dom små liven..



Ser ut som dom kan bli gula. Passar ju bra när det snart är påsk.
Sen kan man spara lökarna och det är ju alltid trevligt. :)

En annan trevlig sak är alla dessa fantastiska vänner man har.
Som tänker på en med små meddelanden, telefonsamtal och mail.
Eller som den där fina Carina! Hon dök upp igår med ett par ursöta
örhängen. <3

En ängel i ett hjärta. Hon sa hon tänkte på Andreas på molnet
när hon såg dom...



Är ju inte bäst på att ta kort och inte fattar jag hur kameran fungerar
när man ska ta närbilder heller.. menmen. Dom är väldigt söta iaf.
Tack hjärtat! <3

Ni har "farbror och tant" kommit hem från sin resa.
Antar att dom är en aning jetlaggade och har både tvätt och
handling på schemat nu när dom varit borta så länge, men ska
höra av mig en dag snart till dom.

Visst är det härligt att det är ljusare på kvällarna nu och igår
var det ju en sällsamt vacker dag. Solen värmde gott och det
känns lite lättare att vi går mot vår. På gräsmattan utanför
växer snödropparna för fullt. Så härligt att se det gröna igen.

Imorgon ska min dotter och farmor till Göteborg och gå i Haga
och säkert ha annat mysigt för sig. Det kan dom behöva de där
2 goingarna =)

Får se om man får orken att lägga in lite tvätt i skåpen ikväll.
Ork är inte det vi har mest av just nu. Men det kommer ju bli
bättre så småningom. Så för tillfället får det vara som det är
med allt här hemma. Vi är tillsammans och har varann, det är
viktigare än att ha ordning, även om jag kan längta lite tills
inspirationen kommer...

Ha nu en fin kväll vad ni än väljer att göra.

Många Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Tanten

Den tiden kommer så småningom när man orkat ta itu med tvätt och städning och liknande.Vilken tur att det går mot vår och ljusare dagar, då kan du gå ut i solen och njuta av fågelsången men visst kommer tårarna i ögonen av sådant också, man tänker så klart på dé som inte är med. Varma hälsningar.......

skriven
#2: AnnBritt

Ja, visst har du så rätt i att tårarna kommer när som helst av olika anlednigar, men det kan oxå vara lättare att gråta i solen än en mörk vinterdag. Ibland känner jag tårar på kinden och förstår att jag gråter. Kanske har man blivit så van vid all ledsamhet att man inte längre tänker på det?! Men det är skönt i solen, det är det! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :