Frid i själen

Att sitta på en klippa i Bohuslän med utsikt över ett
alldeles spegelblankt och stilla hav, en dag som denna
med blå himmel och sommarvärme i luften.

I bara ärmar med en kopp kaffe och trevligt sällskap
det är så rofyllt som något kan bli.
Alla tankar och alla problem rinner bort som vatten på
en gås. Allt blir stilla och fridfullt och enkelt :)

Så har jag haft det idag i några timmar. Havet var inte
så kallt som man kunde tro. Fast nej! Jag badade inte.
Att stoppa händerna i havet och känna saltvattnet mellan
fingrarna och doften av salt och tång, är något av det bästa
jag vet.

Väl hemma igen hos sonen så åt vi lite och sen kom en
granne hit och vi förlustade oss på ett glas rött, eller var
det kanske 2...
Avslutar med lite bilder från dagen.



Som jag älskar just denna naturen med tall och en, kuperad terräng, gärdsgård, klippor.











Det verkar som morgondagen  blir lika fin, så då får man fortsätta njuta av värmen.
Men nu är det natten. Sov så gott och dröm söta drömmar!

Många Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Merhy Lundell

Hej gumman, ja det var en underbar em. Det kändes som det gick lättare att prata nere vid havet. Såg lite på dig att du fick lite ro på något sätt. Och ett par koppar kaffe i solen var ju inte fel. Du fick väldigt fina bilder med din konstiga kamera, hihi. Vill gärna göra om det med dig, du är alltid välkommen hemma hos mig. Kanske lite vin i solnedgången till sommarn, vi får se vad det kan bli. Samtalet blev så naturligt där nere så det kändes nästan som vi inte var ensamma. Kram

skriven
#2: AnnBritt

Ja men visst var det härligt där nere, och kanske hade vi sällskap oxå.. lite vin i solnedgången, låter ju romantiskt och fint ;) Det är jag med på! :) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :