Här kommer bilderna :)

 
 
 
 
 
 
Rauken Blå Jungfrun som enlogt sägnen fick namnet av en kärlekshistoria från 1100-talet. En ung pojke tas som slav av en elak hövding. Han blir förälskad i den vackra jungfrun, men det ses inte med blida ögon. Så på en stor fest placerar man flickan högst uppe på berget och om han kan klättra upp och hämta henne utan att de ramlar ner ska de få gifta sig. Allt går bra till de nästan är på backen igen. Då skjuter hövdingen en pil i pojkens huvud och båda störtar till marken. Man försöker rädda flickan men bägge försvinner i havet. Hjärtskärande, eller hur??
 
 
 
Ur ett stenperspektiv!
Funderar på stenar o pinnar. När pojkarna var små och jag hämtade på dagiset hade de alltid några pinnar som skulle med hem. Eftersom det redan låg sådär ett hundratal pinnar hemma, så säger jag att dom får ta en. Ja, det blir denna för det är min bästa pinne!! :) Jag har aldrig förstått det där. Nu när jag går på en stenig strand så letar jag automatiskt fram vackra, mjuka, härligt formade stenar. Väljer och vrakar den bästa stenen. Så jag undrar är det pinnar för pojkar och stenar för flickor?! Vad ska man tolka ur det??
 
 
Dessa kalkstensmurar är verkligen hur långa som helst och finns över hela Fårö. Tänk vilket jobb!!
 
 
Det är mycket väderkvarnar här uppe. Har ni sett det karga, vindpinade landskapet. Så annorlunda, så vackert, enkelt och avskalat.
 
 
 
 
Gammalt gotländsk fiskeläge
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa blå blommor (namn?) finns överallt.
 
Idag skiner solen från en klarblå himmel, inga moln i sikte  så vi kör på en stranddag med slapp :)
Hoppas ni oxå har det fint!
 
Massa Många Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Pia

Är det en liten söt älva som sitter på första bilden?

Svar: :) Jaa, den allra sötaste o finaste av älvor är det! Kram
AnnBritt

skriven
#2: Lena

Hallå vilka fina bilder. Blomman heter blåeld tror jag för visst är den lite stickig på stjälken? Ha en trevlig sommar.

Svar: Blåeld heter den, stämmer bra. Lärde det idag från kortleken vi köpte med olika motiv från ön :) Tack detsamma, njut av sommaren du med!
AnnBritt

skriven
#3: Lena

Hallå vilka fina bilder blomman tror jag heter blåeld för visst är den lite stickig på stjälken? ha en fin och trevlig sommar. Kram:)

skriven
#4: Merhy Lundell

Väldigt fina bilder du satt in. Kram

Svar: Tack! Ja det var ju fint därborta. Kram
AnnBritt

skriven

Kommentera inlägget här :