Välkommen 2012

Äntligen är det nya året här!
Sällan har jag känt en sådan lättnad efter 12 slaget
och aldrig har jag haft sådan ångest innan.

Fick ta mig en tur runt huset och andas lite frisk luft.
Många tankar var det som for genom mig den stunden.
Det går liksom inte att återge känslor på det viset.

Men när Jan Malmsjö läst Tennysons nyårsklockor på Skansen,
så kändes det väldigt bra :)
Ett nytt år är ett oskrivet blad som man får fylla efter hand.

Min tanke är att det ska stå vackra och fina saker på detta årets blad.
Kärlek, empati, omtanke och mindre se bakåt och ingen bitterhet.
"Vi planerar framtiden för det är där vi ska leva"
sa en klok människa. Det är så sant!

Det som har varit får vi lämna, det har format oss till de vi är
och vi får förvalta det med ödmjukhet vad än vi varit med om.

Tänker på alla dom som funnits där under livet och velat
hjälpa och stödja, men som man inte sett för att man varit så
självupptagen. Så uppi det man drabbats av i livet.

Så dåliga vi ofta är på att uppskatta dom som bör uppskattas
och istället pratar illa om dom som inte ens borde nämnas vid namn.
Alla som trampat på känslor och tankar och tyckt att dom är bättre.

Alla som inte förstår andra människor utan endast bryr sig om sig själva.
Jag tror att vi själva väljer hur vi vill vara.
Vi har alltid möjligheten att ändra oss och vårt sätt.

Ja, på nätterna kommer mina funderingar. :)
nu ska jag lämna Er till en välförtjänt nyårsvila.

Tag hand om det nya året. Gör något gott för en medmänniska.
Visa att ni finns och att ni bryr er om.
Det finns så många som behöver en hjälpande hand och
en kram, några fina ord eller en pratstund.

Låt oss hjälpas åt att göra 2012 till ett år fullt av kärlek
Många Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :