Ännu en dag

I har sovit över hos brorsan 3 nätter sen i torsdags.
Dom spelar tv-spel och data och mycket kanel gifflar
går det åt :)

Hans pappa har varit där nere sen i fredags och ska åka hem ikväll.
Moster, kusin, tant och farbror, farmor, K, jag och E
och kanske någon annan jag ev. glömt har varit på besök.

Nu har A tydligt sagt ifrån att han behöver en natt för sig själv.
Även om besöken är viktiga och omtyckta, kan man behöva
få lite egentid någon gång emellan. Det förstår jag!

Så idag är jag och E hemma, hon ska till en klasskompis
efter skolan, och jag som inte fick bort julsakerna förrän igår,
ska försöka få städat lite här hemma.

Så lutar det åt att jag och E sover över imorgon natt.
Kanske, eventuellt, kan han få komma hem en liten stund i
veckan. Några timmar iaf, så får man se om det funkar med
hemtjänst,  Uddevalla Sjukhus, sprutor, mediciner och allt annat
som ska fungera för en sådan händelse.

Idag står läkarbesök på dagordningen för mig.
En helt absurd situation har uppstått och jag får åka dit
och höra vad dom säger om saken.

Men att inget flyter på som det borde är något jag lärt mig
det sista året. Man får helt enkelt slå bort elakheten från en
del personer i omgivningen och fokusera på det som betyder.

Även om ord kan skära som knivar i hjärtat, så får man bita
ihop och försöka hålla samman kroppen och gå framåt.
Men oj! Så mycket man lär sig om människans ego när
det stormar i livet...

Ha en fin dag och var rädda om varann.
Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :