Övernattningar

Jag och en kompis till A åkte till honom igår fm.
Han är ganska trött nu på dagarna, men fick äntligen
sin morfinpump och den verkar fungera bra.

Skönt att han slipper vänta med smärtlindringen,
och istället kan sköta det själv.

Han har fått strålining på tumören i bihålan och även
på det i ryggen som sitter närmast nerverna.

Vi önskar att det ska lindra mer av hans smärta så småningom.
Igår åt han en bulle och en kaka och drack en kaffe latte :)

På kvällen körde jag och M till hennes mamma i Uddevalla.
Där väntade god mat och trevligt sällskap som alltid.

Vi satt uppe ganska länge och spelade spel på datorn.
Det skingrade tankarna lite.

I morse väckte jag K med kaffe och macka på sängen
till ljuv skönsång.. fast hon uppskattade inte det så mycket ;)

Fick ringt en del viktiga telefonsamtal och efter det är man ju
helt slut, så jag vilade en stund på hennes soffa tills det var dax
att åka hem och utfordra de små katterna.

Nu åker jag strax till sjukhuset och sover där inatt.
Det är inget vidare att gå själv här hemme och vanka.

Får se hur länge jag stannar imorgon, sen på lördag kommer
barnen igen till mig.

Julen skulle tagits bort i helgen här hemma, men det får bli när
det blir. Vissa saker känns inte så viktiga i nuläget...

Önskar er en fin torsdagkväll.
Många Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :