Om lindring

Tack för din kommentar :) Ska försöka förtydliga lite.
A har väldigt bra smärtlindring.
Han har morfinpump och smärtteamet kommer flera ggr i veckan.

Han får extra morfindoser när han behöver.
Det här sprider sig ju med vindens hastighet i kroppen
och när tumörerna lägger sig så att nerverna ligger i kläm
ger det dålig blodcirkulation som gör att han samlar vätska
vilket i sin tur ger mer smärta.

Ångest och oro är ju delar som oxå kommer till, och då
spänner man sig er i kroppen och får mer ont.
Därför kan det behövas annat än morfin.

Han har samtal och personalen och vi andra är där hela tiden,
men det ska oxå finnas lugnande och ångestdämpande.

Därför får man prata med honom om hur han mår och det var
precis där jag skrev mitt förra inlägg, innan jag åkte hem.

Jag har fått samtal i em att han efter lugnande medicin och
lite småprat somnade gott och mådde bättre.

Så visst gör dom allt för att han ska vara så smärtlindrad som möjligt.
Men enbart morfin hjälper alltså inte.
Och andra mediciner kan ta några dagar på sig att fungera ordentligt.

Men personalen gör verkligen allt för att hjälpa.
Att det är änglarnas änglar som arbetar där har jag skrivit
många gånger och jag vet att dom har ett extra gott öga till
min son... ;) Han lämnar ingen oberörd!

Efter att helt utmattad ha tagit mig hem idag till mina 2 andra
pärlor, har vi varit och handlat och ätit lite och nu ska vi sätta
oss och bara mysa.

Imorgon åker jag ner igen och stannar så länge det behövs,
vi får se om det blir hemgång eller hur det blir.
Det kommer bli jobbigt för honom att flytta sig, men han är ju
envis som få och har överraskt oss förut.  Så vi får se. :)

Nu ska jag njuta av en kopp kaffe och mina barn.
Ta hand om Er,
och glöm inte att om ni blir förkylda, så går det över
på 1 vecka eller så. Det är ju inte så lång tid!

Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :