Jul 2012

Julen kom och julen gick. Jag klarade med igenom den
med hälsan och förståndet någorlunda i behåll.
Jo, det var jobbigt där, dagarna innan. Kroppen mådde
dåligt inuti, men den 23e firade jag jul med mina barn.
Det var lugnt, behagligt och mysigt med mat, klappar
och massa ljus och lite tv.
 
På julafton åkte Emma till sin pappa och jag och Isak
for till graven och vidare till Farbror och Tant, där det var
kusiner, farmor, Anettes mamma, tomte och en del prat
bla. om den där sista tiden på sjukhuset med skratt och
tårar. Andreas var med i högsta grad och det känns skönt!
 
Juldagen for Isak till pappa o syster och jag till Kicki för
kalkonmiddag. Det var gott och avslappnat och sen åkte
jag till jobbet och så var det med den julen :) 
 
Här kommer några bilder.
 
 
 
Hoppas att eran Jul blev så fin som ni önskat,
vi fick en vit julafton, iaf här på Västkusten.

Snart är det ett nytt år, ett nytt oskrivet blad som
vi inte vet något om, men som vi önskar o hoppas
mycket om. Jag önskar att det blir ett år då vi får
andas lite lättare, kanske flytta till stora stan, att
jag ska få fast jobb och en fast inkomst.
 
Men de indikationer jag fått pekar på att det blir
ett nytt år med nya strider, men tillsammans kan
man göra skillnad. Utan mina vänner hade jag inte
varit där jag är idag.
Nu kan det bli dax för paybacktime. Hur det än blir
så håller jag alla tummar att allt ska lösa sig på bästa
vis, för mina vänner och för oss alla, för det är en orolig
värld vi lever i, där folk visar sidor som inte är så trevliga.
 
Men! Hoppet är det sista som överger oss. Man får inte
sluta tro på mänskligheten, för då är man illa ute.
 
Massa Många Kramar//AnnBritt
 

Kommentera inlägget här :