Trevlig Valborg!

Jag har haft en riktigt bra och kul helg hos Kicki o Gisela.
Vi valde musik till kommande fest, drack vin, skrattade,
shoppade, fikade, åt god mat och gick ut på lördag kväll.

Tjejerna var trötta och gick hem, men jag ville stanna en
stund till. Var kvar ca 1 timme efter dom gått och dansade
och hade riktigt trevligt.

Det var skönt att känna att jag klarade av det på egen hand.
Små steg i taget, som är bra för självkänslan och bara att
fatta ett beslut själv, det har jag inte varit så bra på...

Så allt går åt rätt håll :)
Dom satt uppe och väntade på mig, tjejerna! Bara en sån sak.
Vi tittade en stund på Stekta gröna tomater. En riktigt kanonfilm.
Sen somnade vi gott!

I förra veckan ringde Andreas läkare upp mig. Hon undrade
hur vi hade det och om jag ville komma ner och prata med dom.
Om jag hade några frågor. Den enda fråga jag känner att jag
har är Varför? Den går ju inte att besvara. Men idag ringde
sköterskan och jag ska dit i slutet på Maj. Känns bra.

Framför allt känns det gott att dom bryr sig. Så jag ska försöka
samla på mig lite frågor tills jag åker ner.

Idag fick jag bild på stenen som Andreas chef med familj valt ut.



Tycker den är så fin <3 Och det känns så bra att det är dom som valt den.
Pratade med ett stenhuggeri på Orust, så jag ska åka dit med den snarast.
Kan f.ö. inte rekommendera Kungälvs Stenhuggeri. Jag ringde dit och frågade
vad det skulle kosta att gravera. "Det vet jag inte", blev svaret???? Men du
måste ju kunna ge ett pris, mellan tummen och pekfingret iaf, sa jag.

Då räknade han motvilligt och sa att det skulle kosta 5000 kr + moms.
Jag tackade för det och ringde sen Orust, där de hade fasta priser efter
antal tecken, och kostnaden där var hälften mot Kungälv.

Pratade sen med mannen som har hand om bouppteckningen. Han har
ju arbetat på begravningsbyrå i många år, och enligt honom så gör dom
alltid så där. Det finns dom som ringt och sagt att dom fått halva priset
på andra ställen, och då kunde han plötsligt ge det priset oxå...

Inte seriöst alls. Framför allt så uttnyttjar han folk i en svår situation.
Så mitt råd är att inte ringa till dom iaf. 

Nu ska jag försöka samla mig och ge lite energi åt mitt kaoshem.
Det är ju ändå Valborgsmässoafton idag. Får se hur långt jag kommer.

Ha en fin kväll, vad ni än hittar på.
Imorgon är det Maj månad och då borde det väl komma lite värme!?
Vi hoppas på det. :)

Massa Många Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Merhy Lundell

Väldigt fint val av sten tycker jag. kram

skriven
#2: AnnBritt

Ett av naturen format hjärta. Kan det bli bättre? :)

skriven

Kommentera inlägget här :