Glädjande nyheter!

Hej alla fina bloggläsare :)
Det börjar äntligen hända lite positiva saker i mitt liv.
Som tex. att jag fått jobb!! Ska dessutom börja redan
på måndag.

Hoppsan, som det blev. Jag skickade in 3 st. ansökningar
den 31/3. Några dagar senare ringde en arbetsgivare och
i torsdags var jag på intervju och.. ja, nu är det äntligen
slut på stillasittande och grubblande och framför allt den
ekonomiska oron kan försvinna.

FK har bettet sig på ett totalt omänskligt och även kränkande
vis, men nu kan jag släppa det och se fram emot att få en
egen inkomst igen, som täcker lite mer än hyra och telefon.
Bara en sån sak! :)

Jag får lite längre att åka än innan, men vad gör det?
När man får höra att man behövs och dessutom att dom tror
att man har goda ideér om verksamheten, ja då känns det
helt ok att komma igång med livet igen.

Den förste som fick veta detta var Andreas. Jag åkte direkt
till graven efteråt och pratade med honom. Det kändes bra.
Jag vet att han ville att jag skulle jobba och fortsätta leva.

Att allt skulle vara som vanligt här för oss trots det som hänt.
Och hur svårt det än är så känns det riktigt bra och jag vet att
han gillar detta. De andra barnen blev oxå nöjda och glada över
beskedet. Tror dom tycker det är skönt att jag får lite normalitet
i min vardag.

Bilen har oxå blivit körduglig igen. Det var en bältesrem till diesel-
pumpen som gått sönder. Dom snälla människorna som hade den
ståendes på sin garageuppfart i en vecka fixade det. Det är guld
värt att ha sådana människor runt sig <3.

Idag fick jag veta att det var tack vare "A finger from heaven"!!
som dom förstod vad felet var. Det är häftigt, och det visar att
dom där 2 är med oss hela tiden.

Igår var det tjejmiddag igen. Vi var en mindre än vad vi brukar
vara. Men hon var med sin ena dotter på BB och igår kväll fick
vi veta att den lilla flickan var född. Så ett stort Grattis till både
mamma och mormor. Så skönt att veta att allt gått bra.

Annars kom det en del tårar när jag jag kom hem på natten.
Det går ju inte att styra det där. Den märkliga saknaden och
tomheten som är där hela tiden, fast jag så väl vet att dom är
nära ändå. Men det hjälps ju inte när känslorna svämmar över.

Skönt att kunna gråta lite och sen får man ju skratta lite oxå.
Jämvikt är alltid bra, det blir som lättare då. När den ena vågskålen
inte väger över för mycket.

Det är vitsippor överallt i backarna och det börjar skimra i grönt
på träd och buskar. Hur gott är inte det i själen? Helt underbart
och om solen då skiner lite med, så känns det ännu bättre.

Jag inser mer och mer för varje år att våren är den bästa årstiden
för mig. Den som förr var så jobbig och framkallade massa ångest
inför allt som skulle hinnas med när det blev sommar och vips var
allt över.

Nu kan jag njuta av varje stund och det tycker jag är bra. :)
Hoppas ni kan njuta av helgen vad ni än har för er.

Tänk på att livet inte är någon motorväg,
det en en slingrig gammal grusväg där det är
lätt att halka i diket om man inte ser sig för,
men det går att ta sig upp igen, om man kämpar lite.

Massa Många Kramar//AnnBritt

Kommentarer :

#1: Annika

Stort GRATTIS till jobbet. Skit i FK som bara är ett ställe utan känslor och empati. Njut av våren och ta vara på varje dag. Kram Annika

skriven

Kommentera inlägget här :