Jag Saknar Dig

Det är dax nu.
Att sadla om till bilmekaniker...

Skulle ju fika med L igår.
Sist gick det ju inte smärtfritt =)

Igår stannade bilen vid stationen.
Efter 25 minuter hade jag knackat igång den efter tips av K.

Sen gick det så fint så!!
Idag skulle jag och E på bio.

Som ni nog vet har regnet fortsatt.
Kom liiite längre idag,

fast den ville inte starta =(
Tur man har världens snällaste son som kom till undsättning.

Blir att promenera och hämta den imorgon
och hoppas den vill ta mig hem då.

Tur man inte skulle till jobbet iaf!
Så vi kom till bion i sista sekunden..

Som tur fanns det biljetter kvar till,
Jag Saknar Dig



Den baseras ju på boken av Kinna Gieth och Peter Pohl
efter att Kinna´s enäggstvilling Jenny dött i en trafikolycka.

Det hände i Ljungskile för drygt 20 år sedan.
Min syster bodde granne med dem då och har barn i samma ålder.

Boken fick August priset 1992.
Filmen bygger på boken.

Det blev en del tårar.
Som E sa: Den var inte jättesorglig men man känner ju igen mycket
efter det som hänt med S.

Och så är det ju.
Ibland är det skönt att tårarna får rinna för någon annan än sig själv.

Om Ni förstår hur jag menar!
Sen är det lite charm att gå på bio där.

Efter halva filmen är det paus i 20 minuter =)
Då kan man köpa kaffe och bulle för 10 kr.

Sen kostar det 70 kr för bion.
Blir man medlem betalar man den summan
och för det få man se 4 filmer =)

Det är lite mysigt att bo på bondvischan ändå!!

Många Kramar. Var rädda om varandra// AnnBritt

Kommentera inlägget här :