Härlig helg!

Ja, det har det varit!
I fredags åkte jag till min kusin M i Göteborg.
Vi har träffats på 2 kusinträffar de senaste 6 åren.
Fast man hinner ju inte prata så mycket,
då det är många att tala med där! =)

Vi åt toppengoda räkor och drack rosévin.
Pratade och skrattade.
Härligt att man kan ha så mycket att prata om trots många år
utan speciellt mycket umgänge.

Hon är 3 år äldre än mig och vars äldsta barnbarn är 3 år yngre än min dotter..
Som det kan bli!!

Vi bestämde att vi snart ses igen.
Hoppas att allt runt omkring löser sig.
Tänker på dig och skickar massa kärlek <3

Igår kom barnen hem och det är ju alltid mysigt.
Vi har oxå bestämt att vi åker iväg på vår resa!!

Nu har vi väntat och våndats och känslorna har åkt upp och ner,
mellan hopp och förtvivlan.
Så skulle det visa sig att, trots att dom inte tror det,
arm och ben visar tumörer, så får dom vänta en vecka på oss.

Vi har ett liv vi försöker leva.
Om vi avbeställer på måndagen och på tisdagen får veta att det inte är något,
ja..ni kan tänka själva hur det skulle kännas.

Lite antiklimax! Vi har länge sett fram emot detta,
de 2 syskonen som längtat ska inte behöva känna
att sjukdomen styr hela livet, så har vi haft det 1 år nu.

Som sagt kan det vara första och enda gången jag reser någonstans med alla barnen.
Det är något jag önskat sen jag fick barn
och nu ska det bli av!

Lite overklighetskänsla är det.
Men underbart ska det bli.

Nu ska jag ut i solen och se om jag får ordning på min bil.
Om den startar blir det ljusparty ikväll för E och mig.

Har ju inte direkt sett fram emot tiden av inne och kura och ljus att tända.
Men nu är vi där och alternativ finns ju inte.

Så några väldoftande värmeljus kan passa trots allt!!

Ha en skön söndag och njut av vad ni än har för Er.

Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Merhy Lundell

Vad underbart att ni kommer iväg på eran resa, tänk vad gott att du får uppleva detta med dina barn. Ni har verkligen prövats hårt det senaste året. Hoppas av hela mitt hjärta att det kommer gå bra för A. Men och andra sidan har jag trott det hela tiden, det vet du. Sen måste du bara lyssna på dom som vill dig väl också, för avunsjuka kan vara en svår sjukdom.

skriven
#2: AnnBritt

Tack Merhy. Det ska bli helt fantastiskt att få göra detta med barnen, att få komma ifrån allt under 1 vecka och få tänka på annat och uppleva det här tillsammans!

Jag gör vad jag kan för att lyssna med dom 2 öron jag har på alla Er kloka och goa som finns här! ;)

Kram till dig <3



skriven

Kommentera inlägget här :