50/50

Ja! Det är där vi står efter dagens besked.
Eller ja..besked vet jag inte om vi fick heller, kanske..

Gick upp kvart i 6 i morse, kokade ägg till mackan och en kopp kaffe till det.
Får ju säga att jag beundrar dom som orkar pendla till Göteborg varje dag med dessa köer.
Normalt tar det 40-45 min. till sjukhuset.
Ska man vara där vid 8 tar det 1,5 timme..
Och så hällregn på det..

Nåja! Jag tog min bok och en kopp kaffe och satte mig att vänta medan sonen gjorde sin mr.
Personalen, den underbara, som kom och pratade, kramade, lyssnade.
Tänk om all vårdpersonal var som dom där uppe, då hade svensk vård varit bäst i världen!
Så är det bara =)

Efter 2 timmar kom han, för att genast få gå tillbaka och röntga lungor och hjärta.
Sen var det lite mer kaffe och halv 12 kom läkaren.

Det man antog var en tumör i lungan och som hade krympt när dom gjorde biopsin,
kanske inte var en tumör...
Han gjorde PET-röntgen i förra veckan (skelettröntgen) och den kunde man enligt henne inte lita på till 100%, men om det är tumörer så visar den rött.

Det på lungan var inte rött!
Ok! Så nu väntade man fibrilt på svaret från vävnadsprovet på den.
Skulle det trots allt visa en tumör, så startar man ny behandling snarast.

OM, det inte är tumör i lungan, gör man nya vävnadsprover (biopsi) på förändringarna i arm och på låret.
För det KAN vara nya tumörer...
Eller, så är det ärrbildningar eller något annat!

OM, det är tumörer så dröjer svaret så pass länge att vi skulle kunna göra våran resa
innan man börjar med cellgifterna.
Man vill förvisso starta så snart som möjligt, men skulle kunna tänka sig att vänta,
då dom tycker att vi behöver detta!

Förvirrande?? =D
Känner att man börjar bli lite van vid väntan och osäkra besked.
Imorgon ska han göra en scintigrafi, en annan sorts skelettröntgen,
för att försäkra sig om att det inte finns något mer...

Om detta är bra eller dåligt vet jag inte.
Jag vet lika lite som innan.
Men känner mig mer hoppfull än igår!
Då var det öken och pest.

Det är tur att man kan hinna känna lite hopp emellanåt,
även om det bara skulle vara för en dag.

Regnet har iaf gått över i lite sol och lite varmare, det känns tryggt!

Många kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :