13 Oktober

Idag är det 17 år sedan mitt andra barn kom till världen :)
Min son I som hade så bråttom, då för länge sen (fast det känns som igår)
Vi kom in till BB halv 9 på morgonen.
I färskt minne över smärtorna 3 år tidigare då hans bror föddes,
bad jag om all tänkbar smärtlindring, jag skulle bada, ha lustgas...

Jaja, sa personalen, som stod på parad och väntade på oss.
Det hade fötts en pojke den 11 och en den 12, så dom hade haft det lugnt ett tag.
-Nu ska vi först sätta på en ctg-kurva.

Jag lägger mig på britsen och innan jag får bältet om midjan kommer den första krystvärken.
Sedan 2 till och 6 minuter i 9 är han född!
Med guldgult hår låg han på min mage.
Jag som tänkt jag skulle vara med och ta emot detta barn.

Ni vet så där vackert som bara händer på film...
Men denna gången var navelsträngen för kort,
så det tog en stund innan jag hade honom där.

Men det var värt allt förstås.
Denna son som skänt så mycket glädje.
Med sina finurliga klokheter,
sin envishet och goda humör har berikat mitt liv.

Idag har han inte lika bråttom i livet.
Men  det är väl som det ska vara med tonåringar!
Han har bytt program på gymnasiet och går därför i Ettan i år igen.
Men det spelar ju ingen roll.
Han verkar nöjd med valet och på sin praktikplats trivs han bra.

Ikväll blir det Lasagne. Hans favoriträtt.
Och cheescake... =P
3 ggr om året är det ok att äta "sockerkedjor",
vi som har ätit LCHF med gott resultat sen 2 månader nu.

Det händer ju att födelsedagar infaller på fredagar.
Men det är helt ok!
För sedan han föddes är denn 13e ett lyckotal i familjen.
Vilken dag i veckan det än är.

Så idag är det en riktig lyckodag hos oss! =)

Hoppas ni får detsamma, och passa på att njuta av denna vackra höstdag.
Det är så här hösten ska vara när den är som bäst!

Kramar// AnnBritt

Kommentarer :

#1: sara

Fint skrivit hälsa sonen grattis =) kram kram

skriven
#2: AnnBritt

Tack Sara! Det ska jag. Kram

skriven

Kommentera inlägget här :