Dåligt och Bra

Det är svårt att sova, när man tagit sig en liten lur på eftermiddagen.

Det är ännu svårare när man fått besked att det finns tumörer i arm och ben,
i benmärgen mellan skelettet.

När man får höra att dom troligen inte kommer få bort det,
för att det är något i blodet som inte är ok.

Det är svårt att sova när man vet att det ska börjas om med cellgifter
och strålning.

Efter 1 år är det dax igen, inget jobb bara mediciner och sprutor
och kontroller och trötthet och sjukhusbeök. Och oro.

4 dagar var 3e vecka med cytostatika dygnet runt.

Ja, det är bra att det finns.

Det är oxå bra att det forskats mycket på just detta sarkom
de senaste åren och att man troligen snart har en väldigt
bra medicin för det.

Det är bra om hans smärta försvinner igen.

Att se sitt barn ha så ont, det känns i hela kroppen.

Att höra när samma barn får detta besked är än mer smärtande.
Så smärtsamt att man blir kallsvettig och nästan svimmar.

Det är bra att det finns sjukhuspersonal som är änglalika.

Det är jävla skit att det funnits läkare som under 2 år
inte ens skickat honom på röntgen utan gett honom smärtstillande
för ischias efter 3 minuters undersökning, trots att han var 16, 17 år
och knappt kunde gå, medans tumörhelvetet växte sig allt större.

Det är bra att vi varit borta och tillsammans och fått lite ny kraft
och ork att möjligen kunna hantera detta.

Tiden står stilla. Har liksom stannat upp.
Men när jag tittar på klockan har visarna ändå rört sig
utan att jag vet hur det gått till.

Det var ett ljussken på väggen förut.
Det fanns ingen förklaring till det.
Fanns inte något som kunde reflektera.

Nisse, den svarta katten, han såg skräckslagen ut.
Som om han sett en vålnad.
Kanske gjorde han det.

Men jag.
Jag blev lugn!

Ska se om det går att somna nu.
Kram// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Tanten

Vad fint du beskriver att "tiden står stilla men visarna har ändå rört sej. Jag känner igen det där fast det var många år sedan för mej, jag var så nere och kunde sitta vid köksbordet och titta ut i tomma intet, jag fattade inte själv att jag satt så i flera timmar. Du har det jobbigt nu men jag hoppas att allt löser sej på det allra bästa sätt och att din son blir frisk och att hela familjen kan få njuta av livet för det har ni verkligen förtjänat.

skriven
#2: Merhy Lundell

Som jag sagt till dig förrut så har du ordets gåva, du ger så mycke av dig själv. Och du skall verkligen veta att du berör. Din blogg är så mycke kärlek och förtvivland att tårar och även skratt ibland har blandats på ett konstigt sätt. Det du (ni) går igenom nu kan jag inte föreställa mig. Men jag kan finnas där du vet ute i StoraHöga.KRAM

skriven
#3: AnnBritt

Men stort Tack till er bägge, för de fina orden!

Ni berör verkligen mig oxå med era ord.

Kärlek till Er <3 AnnBritt

skriven
#4: anna of sweden

Jag vet inte vad jag ska säga. Blir så ledsen när jag läser. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni ska ta er igenom detta på bästa sätt och att din son får må bra igen. Det var nog meningen att ni skulle komma iväg på resan och hämta kraft och styrka.



skriven
#5: AnnBritt

Tack Anna! Resan var ett så välbehövligt avbrott och har absolut gett ny kraft. Vi kämpar vidare och håller alla tummar och tår, tar en dag i taget men ser ändå framåt =) Kram till dig!

skriven
#6: Jonna

:'(

All min kärlek till er... <3

skriven
#7: AnnBritt

Tack Jonna <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :