Inte nåt...

Idag har vi inte gjort något annat än ätit och slappat!!
Det blev en sån dag idag, alla var ganska trötta
och A har väldigt ont i ryggen.

Vädret är fortfarande underbart, nu ikväll när jag och I gick till
Starbucks såg vi folk i t-shirt, så ni förstår att här är varmt.

Lite svårt att tro att det var snö för ett par veckor sedan...
Det hade kommit blötsnö som tyngde ner grenar från träden.

När vi kom hit var man i full färd med att ta ner lösa grenar
och plocka upp sådant som låg på backen, allt för Maratonlöparnas skull.

Jag fascineras av trafiken här. Så mycket bilar och mitt i allt,
häst och vagn eller cykeltaxi. Det är folk som går på gatan
med sina "matvagnar". Det säljs bagel och wraps och dricka i varje gathörn
de flesta flyttar runt sina vagnar.

Visst tutas det mycket men trafiken fungerar hur fint som helst.
Ser ingen som kör mot rött eller pekar finger.

Sånt kan jag bli imponerad av!! =)
En annan jag tänker på är att om man reser till ex. Turkiet,
Frankrike eller annat land, så ser man så tydligt vilka som är inhemska.

Här finns verkligen alla sorters människor och alla nationaliteter.
Jag tänker att det finns mycket kärlek i en stad där så många
olika människor kan leva tillsammans.

Kommer på mig själv med att fundera på om det är en svensk jag ser.
Sen hör man dem prata engelska eller spanska eller något annat.

Här är man inte udda som turist, man blir en i mängden.
Och toleransnivån är förstås stor när man kan leva så.

Nu har vi 2,5 dag kvar och vi kommer att fylla den tiden
med det vi vill se nu. Brooklyn Bridge och Ground Zero
står bla på programmet imorgon.

Det är långt till den delen men tunnelbanan är smidig.
det kostar 2,50 dollar vart man än reser. Ca. 17 kr.

Biljetten skall användas inom 2 timmar. Man åker antingen
uptown eller downtown, här är lätt att hitta.

Nu ska ni snart gå upp och vi ska lägga oss nu.
Ha en bra dag så hörs vi senare :)

Kram// AnnBritt

Kommentera inlägget här :